Brinkmann
Systemet med 48h framförhållning är uppbyggt kring statiska förhållanden. Det vill säga, är du rullstolsburen, så är du rullstolsburen livet ut. Om du inte är rullstolsburen, så är du inte rullstolsburen någonsin. Dynamiken, att du ibland kan behöva assistens, ibland inte, finns inte i den tankevärlden, trots att det finns många sjukdomar och skavanker som kan ha den utvecklingen. "Akuta" sjukdomsfall (som snarare är skov, tillfällig försämring, etc) hänvisas då till försäkringsbolag/SOS International, med fördröjning i agerande så att man måste stanna kvar ett par dygn för att eventuellt åka ambulansflyg, eftersom det är akut sjukdomFast då har det gått 48h och du kan då få rullstol, fast då har kanske ryggskottet redan gått över.
Det är bra att du ändå fick hjälp av SAS, och vi får verkligen hoppas att det var engångshändelse av Lufthansa att inte ge dig hjälp. Någon sorts dynamik måste det ju finnas, även inom flyget.
Jo precis, det måste ju vara så att man har framförhållning i normalfallet när man vet om att man behöver hjälp. Dock förvånande att FRA inte kunde ordna saker on the fly