Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Kabinchefen Eva på SK 531 idag suverän. Hon är en av de " gamla rävarna" som vet vad service till kund är och med glimt i ögat, när det gäller kommentarer.

Även om dom gamla rävarna fortfarande är bäst, så tycker jag att dom gångerna man får nyanställd besättning nu för tiden så verkar det vara bra tillväxt också. Bra planerat, SAS.

Hantering av inställt flyg.
När mitt Helsingfors flyg blev inställt och många timmar extra väntan skrev jag till SAS customercare och nämnde det här med EU regeln. Med vanliga automat svaret det kan ta 4-5 veckor innan de svarar. Men jag fick svar ganska snabbt och inget strul utan de skickade snabbt ersättning till mitt bankkonto.
Trevligt svar på mitt mail och inget strulande. Bra kundservice.
Så jag har redan bokat en helgresa på SAS för pengarna :)

Loungen bugar jag mig för.
Har min syster, hennes man och deras två barn i loungen.
"Fru och barn" kallade hon mig och min syster hennes man tänkte jag betala in.
"Färdigt" sade hon.
Öhh, betala, sade jag.

Nej det är klart, fick jag till svar.

Nästan så man blir lite tårögd.

:)

Ringde SAS kundservice och önskade att få en nödutgång reserverad som var blockad på SK945 till ORD i höst och det löste dem direkt! Mycket bra jobbat SAS! :)

På flighten till London (AC codeshare) i söndags långt bak i Go kom pursern och frågde om han fick bjuda på något. Det blev en Cola som fick sätta lite guld kant på resan!

Blev uppgraderad från Go till Plus mellan EWR-CHP igår. :) En stor skillnad på nattflyg och bra avslutning på semestern. Tack SAS!

Toppen