Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Min flickvän skulle till ARN från EWR för några dagar sedan och ville ha ett direktflyg så jag bokade in henne på SK. Det fanns lite brister i servicekonceptet (hon har blivit bortskämd med lite LH F :D) som hon påpekade till mig. Jag skickade iväg ett mejl till Rickard Gustafsson på SAS och han svarade genom sin iPad lite mindre än 24 timmar efter att jag skickat mejlet. Måste ärligt talat erkänna att jag är mycket imponerad. Jag gillar nya riktningen som företaget tagit sig och det verkar som att han har huvudet på rätt ställe och kommer vända företaget till lönsamhet inom kort med dem nya förändringarna.

Bra SAS!

Last edited:
Min flickvän skulle till ARN från EWR för några dagar sedan och ville ha ett direktflyg så jag bokade in henne på SK. Det fanns lite brister i servicekonceptet (hon har blivit bortskämd med lite LH F :D) som hon påpekade till mig. Jag skickade iväg ett mejl till Robert Gustafsson på SAS och han svarade genom sin iPad lite mindre än 24 timmar efter att jag skickat mejlet. Måste ärligt talat erkänna att jag är mycket imponerad. Jag gillar nya riktningen som företaget tagit sig och det verkar som att han har huvudet på rätt ställe och kommer vända företaget till lönsamhet inom kort med dem nya förändringarna.

Bra SAS!

Hoppas du har rätt angående att man lyckas vända SAS, men jag tror nog att det är Rickard som kommer göra det och inte Robert Gustafsson ;)

Sitter i SAS-loungen på EWR. Har precis fått en uppgradering till C för priset av en uppgradering till Plus med SK902 om några timmar. Fantastiskt trevligt av damerna vid incheckningen. Utresan ja, av någon outgrundlig anledning fick jag en fri uppgradering där. Är det möjligen Diamond-kortet som börjar ge resultat?

Tack SAS - jag förblir trogen.

SK756 inställd imorse. Fick SMS innan jag lämnat hotellet, så jag kunde ta det lungt och slapp åka ut till flygplatsen i onödan. Bokade om till en senare flight via kundservice. Blev efteråt även uppringd av SAS på flygplatsen i Gdansk som ville kolla om jag fått information om att planet är inställt.

Det inställda planet ställer till det med inställda möten i Stockholm senare idag, men med bra information har jag i alla fall kunnat planera dagen mycket bättre istället för att sitta på flygplatsen.

Nu får vi se hur SAS hanterar EU261.

Jag ringde i dag till SAS och skulle boka en biljett med EB poäng ARN-BKK-ARN i slutet av juli.
Fick tala med en mycket trevlig kille som heter Johan, som verkligen tog tid på sig att hitta en biljett enligt mina önskemål, nu fanns det visserligen inga biljetter i F, utan Johan hittade vid OSL ut med TG och med OS via VIE hem, den resan skulle bli med dagflyg vilket jag föredrar på hemresan.
Det tog en tid innan Johan kom tillbaka och meddelade att han hade varit tvungen att ringa OS för att få den prissatt och priset för skatter och bränsletillägget skulle bli strax under 5000:-, vilket jag tyckte var väl mycket pengar, för en bonusresa, man kan ju åka i Eco för det priset till BKK.
Jag avböjde erbjudande och kommer att boka en betald biljett i C för runt 14,000:-
Men Johan var verkligen en kille sa lade ner tid säkert 20 minuter för att hitta en lösning på att hitta en bonusbiljett, sedan kan han ju inte klandras för att något bolag i *A tar ut för höga tillägg enligt min mening.

Last edited:
... och priset för skatter och bränsletillägget skulle bli strax under 5000:-, vilket jag tyckte var väl mycket pengar, för en bonusresa, man kan ju åka i Eco för det priset till BKK.
Det kan vara ide och ta upp resan på ITA Matrix för att verifiera skatterna. Ibland räknar SAS fel...
Eller se om du kan få plats på Eva (BR) som säkert har lägre skatter än Australian

Last edited:
Toppen