Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Dagens ros till purser Anna Siljedahl på SK001 som, under tiden piloterna åtgärdade ett tekniskt fel, kokade en panna kaffe och serverade oss "morronpigga" resenärer en kopp kaffe i väntan på take-off. Mycket uppskattat!

Last edited:
Det här gillade jag. En kampanj om SAS Plus. I mitt fall gjorde den att jag fick lite ångest över att jag bokat SAS Go på mina kommande flygningar. Nästa resa blir PLUS.

_20131205_164443.jpg

Lyckades med det tvivelaktiga konststycket att tappa min mobil på väg från julfesten i fredags (antingen i festlokalens kapprum eller strax utanför i snön). Upptäckte det direkt och letade grundligt, men utan framgång. Alltså - förlustanmälan till polisen och spärr av simkortet. "Hitta min iPhone" hade jag förstås inte aktiverat.

Trodde att loppet var kört, när jag igår kväll blev kontaktad av SAS Customer Care. En italiensk turist hade hittat telefonen, sett mitt EBG Smart Pass på skalet och kontaktat SAS. Härligt att få lite riktigt vettig användning för taggen - och ännu ett tungt vägande skäl att ha EBG!

Tyvärr inget jag fick uppleva själv, men läste på Facebook att man på flighten från EWR till ARN som kom fram i morse hade blivit väckta på morgonen med luciatåg, glögg, och lussekatter ombord.

579710_10151810658077322_924720629_n.jpg

Toppen