Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag var positivt överraskad att SAS hade svensktalande personal vid incheckning här i Malta. Allt gick smidigt och fick lounge voucher som fungerade också vid säkerhetskontroll som prio.
Hälsningar från Club Valette Lounge

Vi är läskigt många här på Malta som talar svenska! ;)

Visst är det intressant att lilla Malta har en "Fast Track"?! Den största tidsbesparingen man gör där (bortsett från någon enstaka dag nu på sommaren) brukar vara att man slipper de 15-20 sekunder det tar att gå runt i köfållan. Vilket såklart inte ska underskattas! :D

Visst är det intressant att lilla Malta har en "Fast Track"?! Den största tidsbesparingen man gör där (bortsett från någon enstaka dag nu på sommaren) brukar vara att man slipper de 15-20 sekunder det tar att gå runt i köfållan. Vilket såklart inte ska underskattas! :D

Det låter som det liknar Fast track för oneworld flygbolag på Arlanda T5 som de använde innan de flyttadet till T2. Fast track för scanning av boardingkort och sedan samma kö som alla andra.

Jag var positivt överraskad att SAS hade svensktalande personal vid incheckning här i Malta. Allt gick smidigt och fick lounge voucher som fungerade också vid säkerhetskontroll som prio.
Hälsningar från Club Valette Lounge

På väg hem från Malta. Kan bara instämma igen. Även vi fick lounge-inbjudan.
Hälsningar från Club Valette

Dagens guldstjärna till besättningen på SK2002 idag 14/8 som med varmt engagemang tog sig an en nyfiken ung dam i sjuårsåldern med drömmen om att bli flygvärdinna. Man visade henne lite av verksamheten i galley, lät henne få titta in i cockpit och prata med kaptenen en stund samt lät henne vara med och plocka in efter serveringen. Flygresan blev säkert en jättestor upplevelse för henne och den glädje hon utstrålade när det var dags att återvända till sätet inför landning gick inte att misstolka!

Min senaste ARN-LLA flygning fick en (lite iallafall) spännande vändning. Kanske rutinmässigt, men jag är en glad SK-kund till följd av det.

Jag skulle upp till Luleå för att hänga med några kompisar, tog mina marginaler, men Arlanda Express åkte jättelångsamt pga något oväder (signalfel, blablabla). Så jag blir lite sen till baggage drop och gaten, men där står hela flighten och väntar. och tydligen är planet överbokat.

Och eftersom jag inte hade bråttom norrut kunde jag inte säga nej till erbjudandet att slå ihjäl ett dygn på ARN, med tanke på att ersättningen var 500€ i resecheckar, en hotellnatt på Radisson och tre mål mat.
Att tillägga är att jag betalat 500 kr (en Y-klass och en bonusresa i Go) för biljetterna, jag tackar och bockar.

Toppen service på SAS

Hej, åkte med SAS den 16.8 med SK 1827 till Nice med en besättning som var toppen.
Pursern Stefan med personal var mycket omtänksamma, det var en ny upplevelse,
fortsätter SAS på den inslagna vägen kommer jag att i möjligaste mån att flyga med bolaget...

Har även positiva erfarenhet av SAS kundtjänst,
kan man bara få ordning på det danska gänget så blir det bra!!!:)

Lite nyfiken på vad det är som gjorde servicen så bra? SAS inom europa handlar väl enbart om att rulla ut vagnen och försäka kränga tråkig mat och ta betalt föt flaskvatten och att om man har tur fånen kopp kaffe:)

Efter att Tallinn strulat till namn+födelseår vid en bokning av en bonusresa löste "vanliga" EB kundtjänsten detta på ett ögonblick och nya biljetter ligger i mailkorgen och skvalpar :)

Superpersonal på SK1830 NCE-ARN idag! 2 mycket glada och supertrevliga kvinnor som gjorde allt rätt!

Kan inte ge samma beröm till besättningen på SK1829 igår dock. Då var den mer "standard".

Toppen