Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

SAS i Stockholm pride parad tillsammans med Electra! :)

Å SAS egna DJ som annars jobbar i kabinen håller koll på musiken! :)

Visa bifogad bild 155661
Kul initiativ!
0879bb58994b2029abce16ac164b2f97.jpg

Austrian ställde in och bokade om vår hemresa till dagen efter vår ursprungliga bokning (Star Alliance award). Hade connection med SAS efter Austrian-flighterna som då också behövde ombokas, där SAS lät mig välja bland alla flighter dvs även de flighter där inga bonusplatser fanns. Tack SAS!

SAS hemsida lämnar allt som ofta en del att önska och när jag försökte boka om höstens resa till LA till nästa vår istället så blev 5 av 7 möjliga hemresealternativ "ej tillgängliga" när jag valt tid för utresan. Så efter några minuters knappande till kundtjänst på chatten hade den snabba agenten fixat en ombokning till önskade datum och tider och skickat ut en länk för betalning på mailen på under 15 minuter från det att jag startade konversationen.

Idag på SK573 jobbade kabincheferna Anders och Ann i den främre delen av kabinen, de gjorde ett fantastiskt jobb var på tårna hela tiden och servade de två raderna plus.
Jag frågade efter kaffe! och fick till svar vi gör en ny kanna till dig, den vi har är nog 10 minuter sedan vi gjotde.
Anders sa att jag minns dig var det ett par veckor sedan jag hade did som gäst!
Ann kom när säkerhetsskylten tänts och frågade vill du inte ha en till Cola Zero eller något annat innan vi stänger vagnen.
Denna flygning var när SAS är som bäst.

Kudos till SAS svenska guldsupporten idag! Behövde avboka en resa, applicera en Amex 2 4 1 voucher på en befintlig resa samt boka en ny award resa. Allt tog circus 5-10 min, väldigt trevliga, snabba och hjälpsamma!

Jag klantade till det och applicerade min voucher på fel resa så fick ringa igen för att flytta vouchern - återigen, trevlig och hjälpsam och tog ungefär 10 min.

Förstår att det tar tid att jobba in kundsupport men hittils har min erfarenhet med den engelska supporten varit trevlig bemötande men ganska långsam :( ovan hade nog tagit minst 30 min...

Frågade en av supporten om de har
mycket nu med bytet av allians, svaret jag ficl var "eh ja. Kort svar Ja". Kudos till supporten och two thumbs up!

Toppen