Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Dawes

Medlem
Ligger 800 poäng ifrån återkvalificering på EBG men har redan fått bekräftelse på omkvalificering. Lustigt måste jag säga, antyder att det skulle vara en hyffsat manuell process.
Jag saknar 201 poäng med brytdatum 31/5. Har fått 3 "välkommen som guldmedlem" mail men appen visar att status löper ut i augusti så jag kommer köpa min sista slatt.

Jannes

Medlem
Jag saknar 201 poäng med brytdatum 31/5. Har fått 3 "välkommen som guldmedlem" mail men appen visar att status löper ut i augusti så jag kommer köpa min sista slatt.
Appen visar alltid bara slutet på innevarande, tror jag. Men jag skulle också köpa slatten.

Tobbe.O

Medlem
SAS gjorde en vinst på ca 400 miljoner under maj månad enligt rapporteringen för chapter 11 processen :)

Nu håller vi tummarna för fortsatt acceptabla bränslepriser och det viktigaste av allt - på sikt en stärkt svensk krona. Om jag förstått rätt så betalas all flygplans leasing och flygbränsle i amerikansk dollar...

Tobbe.O

Medlem
Trevligt initiativ att SAS igår deltog i Oslo Pride parad med egen DJ (som för övrigt jobbar på SAS) :)

"Bagage bilen" är ju bara för söt på Oslos gator :D

Screenshot_20240629_202542_Instagram.jpg

Screenshot_20240629_161332_Instagram.jpg

Har bevakat diverse resor länge men har varit svårt med tillgång, ringde in till diamondsupporten för att försöka pussla ihop en resa, fick helt magisk hjälp av en lyhörd och kompetent agent som pusslade och systematiskt plockade ihop resan i ett halvtimmeslångt samtal för 5 pax. Förstod att kombinationerna jag presenterade inte var helt enkla att boka rakt av…
Har ibland varit lite missnöjd med sas ombord men en sån här upplevelse stärker hela min bild av SAS rejält.
Någon som vet var man kan förmedla positiv feedback som landar på rätt instans i SAS högre upp?
Att diamantsupporten verkligen är uppskattad hade varit skönt om fler på SAS visste om tänker jag.

Har bevakat diverse resor länge men har varit svårt med tillgång, ringde in till diamondsupporten för att försöka pussla ihop en resa, fick helt magisk hjälp av en lyhörd och kompetent agent som pusslade och systematiskt plockade ihop resan i ett halvtimmeslångt samtal för 5 pax. Förstod att kombinationerna jag presenterade inte var helt enkla att boka rakt av…
Har ibland varit lite missnöjd med sas ombord men en sån här upplevelse stärker hela min bild av SAS rejält.
Någon som vet var man kan förmedla positiv feedback som landar på rätt instans i SAS högre upp?
Att diamantsupporten verkligen är uppskattad hade varit skönt om fler på SAS visste om tänker jag.
Jag ville också skicka in positiv feedback till SAS, men kunde inte hitta feedback fliken på kontaktsidan. Skrev till supporten och de berättade att den inte finns kvar(!) Vill man skicka in feedback får man skriva till vanliga supporten "som tar det till berörd avdelning". Mycket märkligt.

JacobGBG

Medlem
Jag upplever generellt att kompetensen på SAS kundsupport har gradvis nått en mycket hög nivå. Det var ojämnt ett tag efter att flytten gick från Talinn till Sverige men det känns numera som att man hittat en jämnare nivå.

Den största utvärdering blir dock i jämförelse med andra flygbolags kundtjänst. Jag har under året haft några holmgångar med kundtjänst på Thai, Turkish och Lufthansa utöver SAS. Thai och Turkish vet jag har sina mer eller mindre bedrövliga egenheter, men jag var förvånad över den oerhört låga nivån på Lufthansa/Miles and Mores kundservice, speciellt som Senator. Så jag tror vi ska vara förhållandevis nöjda med SAS kundtjänst som det är nu.

Toppen