Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Skicka in uppgifterna via feedback-formuläret på hemsidan, så ser customer-relations till att det når berörda...

Ja, man får svar ganska fort. Typ sånt här.

SAS skrev:
Tack för ditt vänliga brev!

Det gläder mig mycket att du är nöjd med vår service, i samband med din resa.

Det är mycket trevligt att få ta del av beröm om vår personal och service.
Likaså glädjande att få vidarebefordra ditt brev till de personer och instanser som har gjort sig förtjänta av detta inom vårt företag!

Vi sätter stort värde på både positiva och negativa erfarenheter i förbindelse med resor med oss, som vi tar in i vår verksamhet för information, och tackar dig än en gång för ert engagemang.

Med vänliga hälsningar !

xxxxxx xxxxxx
Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden
Customer care

Tack att ni lyssnat oss EB medlemmar och utvecklat "Mina Sidorna"ytterligare. Jag gillar den här senaste utvecklingen.

2012-11-29 23-28-38.png
PS: Jag har inget att skämmas att tjänat så få poäng från mina flygresor. I våras fick man ju fortfarande 195 poäng per ARN-HEL avgång i Monkey.

Idag vände WF332 efter typ 10min i luften & när vi var tillbaka i OSL, så till service desken & vips så var jag ombord på SK1477 till CPH & sen SK446 till GOT. Tack SAS för extremt snabb behandling & ombokning!

Det var den flygningen som skulle gå vid 19 tiden som var försenad till 22:15 eller något vi pratar om? De bokade tydligen om några till min flight, SK1475 (och sen SK448 till GOT) med när jag var i Oslo var de snälla att upplysa de passagerare som väntade på det flyget i loungen att de stänger 21:15 så de får gå därifrån...

Det var den flygningen som skulle gå vid 19 tiden som var försenad till 22:15 eller något vi pratar om? De bokade tydligen om några till min flight, SK1475 (och sen SK448 till GOT) med när jag var i Oslo var de snälla att upplysa de passagerare som väntade på det flyget i loungen att de stänger 21:15 så de får gå därifrån...
Nope, det var 1630 som vände! Vad som hände sen vet jag inte, men jag såg när jag landade i GOT att WF skulle landa 2310, så jag misstänker att jag gjorde det rätta!

Oj, den här är jätte söt och gullig. God Jul till alla på SAS!

[video=youtube;-3AEiW_yS3s]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-3AEiW_yS3s[/video]

Inställd trafik på Arlanda. Satt i SK001 i Luleå vi hade just avvisat och skulle åka mot Stockholm då Arlanda stängde. Vänta i planet. Kabinpersonalen serverade då kaffe och te under väntan. Sedan tillbaka till gaten. Efter ca 10 minuter serverades frukosten i gaten. Snyggt SAS, mätta passagerare är nöjda passagerare. Nu ställde jag in min resa och åkte hem igen men nöjd med bemötandet.

Jag är på väg till Malmö idag. Kl 11:35 har SAS uppdaterat deras hemsida med följande info:

Trafikstörningar på Stockholm Arlanda Airport

Idag den 5 december råder exterma väderförhållanden med mycket snö och starka vindar på Stockholm Arlanda airport. Det innebär många förseningar och inställda flyg. SAS beklagar detta. På grund av vädersituationen erbjuder SAS ombokning för de passagerare som har en bokning till och från Arlanda den 5 december 2012. För ombokning vänligen kontakta det försäljningsställe där du köpt din biljett.

http://www.sas.se/info/

Klockan 12:05 får jag samtalet och Markus från SAS EBG service i Övik frågar om jag vill ta en senare avgång än SK2111 (14:35) som bokat. Jag tackade för kostnadsfri ombokning och tar SK113 (19:50). Funkar bra för mig och kan jobba på kontoret istället på hotellet i Malmö.

Tack för bra service SAS!

Nya flygplan på ingång SAS LN-RGB (Boeing 737 Next Gen - MSN 38034) | Airfleets aviation En helt ny B738 på ingång. Dessutom en leasad fd Indien maskin 737-700 på ingång SE-REZ. Det är en snabb föryngring på SAS flotta som sker när MD80 fasas ut. Personligen gillar jag dessa leasade maskiner som är ca 10 år men eftersom man bytt inredning är de riktigt fräsha. Nu väntar vi bara på de nya stolarna/färgsättningen.
737-700 har bra benutrymme, dessutom är de ombyggda 738 även fräshare och har skönare stolar än tidigare "snow-flake inredning. Tydligen hade man dispens för placeringen av toaletten i 738 men det var för dyrt med dispenser så därför byggde man om dem till standard. Inte någon optimal placering med toaletten precis utanför cockpit men själva kabinen blev bättre. Det dröjde 6 månader innan jag fick prova SE-RGA som kom i trafik i maj. Hoppas det går snabbare med SE-RGB.
Fast ur komfortsynpunkt så är 1D på MD80 oslagbart

Last edited:
Toppen