Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag, min fru och mina föräldrar ska till Paris om en dryg vecka, på två olika bokningar. Mina föräldrar var bokade via OSL då platserna på SK569 var slut när de bokade. När deras tänkta flight till OSL blev inställd, blev de ombokade till en flight som skulle gå 0730, vilket är på tok för tidigt. De försökte få SAS att boka om dem direkt, men det gick inte då det var slut på awardplatser.

Inatt öppnade SAS nya awards på SK569 och efter ett snabbt samtal med en jättetrevlig yngre dam på SAS kundtjänst lyckades jag få mina föräldrar ombokade till SK569, trots att de bokat erbjudandet i adventskalendern. Start tack SAS!

Det fattas nog lite översättningar nu bara. Trycker man på flera passagerare så står det "Last name passenger 2 " på svenska sidan.

Var tvungen att boka om en trip från GBG-SVG, från fre till mån.

Ringde till bokningen och frågade om lite olika tider och även prisskillnader på Economy, Extra och Business. Det blev lite fram och tillbaka och lite handkalkyleringar.

Bestämde mig till slut för att "bli kvar" i Economy och fick betala en liten peng vilket var helt ok.

Men på måndagsmorgonen upptäckte jag att bokningen gjorts till kommande tisdag! Panik!

Ringde och berättade och sa även att jag var osäker på vad som hänt, om jag var skulden till förvirringen eller killen jag pratat med. Efter ca 7 min väntan kom operatören tillbaka och sa att han fått tag i den jag pratat med i början av historien och han tog på sig felbokningen. Blev ombokad utan kostnad till rätt datum. Tackade generöst och gav mig iväg.

Blev ännu gladare vid incheckningen då jag fått en Extra som plåster på såren och kunde njuta av Priority Pass samt mat på planet!

Tack SAS!

:D

Här kommer mitt inlägg från SAS FB sida:

Hej!
Amazing work today! Jag flög först med SK725 från HEL till ARN och trotts att vi var sena halv timme på grund det var alldeles för lite deicing kapacitet i HEL mitt under snöstormen är jag nu framme i Malmö. Till slut landade vi 19:55 till ARN och var på gate 1 kl 20:00. Sen var det dags att ta sig till gate 9 och avgång SK1427 kl 20:15 till CPH. Jag hann på mitt flyg och gate personalen hälsade mig när boardingen var färdigt att mitt bagage är med på planet. Jag kan säga att jag hade inte förväntat mig att mitt bagage skulle hunnit lastas av, skickas till nästa plan och lastas i nästa plan bara inom några få minuter. Utöver att ni trollade denna otroligt bra service med mitt bagage, serverade ni en god räksallad under flygningen samt en riktig härlig flygvärdinna tog hand om oss under flygresan. Ni kan skicka en jätte tack till Veronica som jobbade på SK1427 ikväll från grabben med röd slips på seat 1D.
SAS - ni är ju helt underbara och räddat idag min kväll och vistelse i Malmö.
Önskar en fortsatt trevlig vecka.
Syns onboard imorgon igen.
//Tommy

Vad jag skickade till SAS imorse.

"Hej XXXXX,

Jag ville bara meddela dig hur bra besättning det var på SK330 idag & hur små saker gör att man får en bra start av dagen!

Innan take-off så kom pursen med två kuddar som hon gav till mig & en annan EBP med en glatt leende & sade välkommen. En sådan liten gest gör mig på på gott humör. Hela hennes utstrålning var varmt & välkomnande, en fantastisk representant för SAS! Ville bara dela med mig av hur trevligt det är att flyga med sådan besättning!"

Sen att dagen i övrigt blev skit beror inte på SAS......:-(

Hade faktiskt en riktigt bra flight med SK556 idag. Jättetrevlig besättning (ska nog skicka in ett beröm till dem) och min dag blev riktigt bra! Lyckades göra ett kap på Tradera under eftermiddagen... ;)

En trevlig flygning med SAS igår kväll ARN-GOT med nyaste planet i flottan: LN-RGC som var FEM dagar gammalt (leverans slutet JAN och sattes i trafik 1 FEB enligt vad jag kan se på flightradar.) Glad besättning som skojade om ny-plans-doften! :)

Toppen