Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Blev färdig med mötet lite tidigare så hoppade in i en taxi med förhoppning om att hinna med 1825 flighten. Tänkte boka om i appen men trodde jag såg fel när det kostade 3800kr att boka om min Plus biljett.

Gick till incheck där man meddelade att det fanns 6 platser kvar i Plus på en ÄNNU tidigare flight. Gick till gaten, frågade snällt och 1 min senare var appen uppgraderad med 1705 flighten utan kostnad.

Tack SAS säger familjen som får se mig hemma 3h tidigare.

Såg tidigare i tråden att det var snack om Braathens.
Tog SAAB kärran varje torsdag från SVG till ARN.
Ständiga förseningar och panikrusande till anslutningsflyget, som var det sista den dagen.
Samma sak varje gång. Helspänn om jag skulle komma hem den dagen.

Hopplöst sena som vanligt och jag kokade inombords av ilska, för denna rutin som verkade vara standard.

Då jag alltid reste i ekonomi så hade jag inga direkta förmåner heller.
Inget positivt alls med andra ord.

Men, flygvärdinnan på en utav flygterminal var den charmigaste jag någonsin sett.
Hon sken upp som en sol och jag glömde alla problem och bekymmer.
Kom inte hem den dagen, men det sket jag i.

Ett bra bemötande kan få även den suraste passageraren att få normal puls och glömma problemen.

En jävligt bra flight var det och jag minns den än idag.
Är nog tre år sedan och säkert 300 flighter, men jag kommer fortfarande i håg det.

Jag flög SK1427 mellan ARN-CPH i mitten av veckan, och personalen var försenad så planet såg ut att bli försenat (mer än vanligt).

Så för att vi inte ska bli mer försenade än nödvändigt erbjuder sig några SAS anställda som ska flyga hem till CPH att övervaka boardingen tills ordinarie crew kommer. Mer imponerad av SAS än jag brukar.
Ställer mig frågande, när fick du detta? De är inget jag fått och jag fick sitta i 4 timmar i CPH utöver de även 1 timme i planet parkerat vid cargoterminalen på Arlanda för SAS inte ordnat fram ground crew som kunde ta emot oss......

Ställer mig frågande, när fick du detta? De är inget jag fått och jag fick sitta i 4 timmar i CPH utöver de även 1 timme i planet parkerat vid cargoterminalen på Arlanda för SAS inte ordnat fram ground crew som kunde ta emot oss......

Skillnade är att när du landade så fanns det ingen personal? Det var väl när Sweden FIR 0-ades när redundansen försvann hos ATC.
Det var en extrem situation.

Det borde varit SK1427 d. 18 maj 2016 med boarding 20:25 om jag tittar tillbaka till mina gamla boardingpass. De danska CC som hjälpte till med boardingen erbjöd sig frivilligt efter att det rapporterats att planet som CC skulle anlända med hade landat och var påväg till T4 (vi var på T5).

Ground crew fanns, men CC fanns inte till mitt plan. Piloterna var redan ombord.

Det borde varit SK1427 d. 18 maj 2016 med boarding 20:25 om jag tittar tillbaka till mina gamla boardingpass. De danska CC som hjälpte till med boardingen erbjöd sig frivilligt efter att det rapporterats att planet som CC skulle anlända med hade landat och var påväg till T4 (vi var på T5).

Ground crew fanns, men CC fanns inte till mitt plan. Piloterna var redan ombord.
Skillnade är att när du landade så fanns det ingen personal? Det var väl när Sweden FIR 0-ades när redundansen försvann hos ATC.
Det var en extrem situation.

Mystiskt men jag citerade inlägget från Agehall på telefonen men nu verkar de som att den citerade ditt inlägg.... Konstigt. Jag menade så klart de mailet @agehall fått efter problemet med radarn 19-20 maj.

Mystiskt men jag citerade inlägget från Agehall på telefonen men nu verkar de som att den citerade ditt inlägg.... Konstigt. Jag menade så klart de mailet @agehall fått efter problemet med radarn 19-20 maj.

Tack, jag kunde inte förstå varför du var intresserad av mina flygvanor, men jag ville inte vara otrevlig så tänkte att det var bäst att svara.

Toppen