Min familj flög hem från Mallis igår, i SAS Plus.
Mamma beställer in lite mousserande. So far so good.
En stund senare kommer en annan crewmedlem (inte den som hade serverat henne) förbi min mors stol. Hon rycker flaskan ifrån mammas plats, och säger jättehögt “Det är absolut förbjudet att dricka egen sprit ombord”
Mamma försöker förklara att det har hon inte alls, utan detta har hon beställt ombord. Flygvärdinnan säger något i stil med "Sluta ljug, detta är inget som vi serverar hos SAS". Hon tar sedan drickan och går iväg - och mamma sitter där på sin plats utan dryck.
Verkligheten? Mamma hade beställt mousserande ombord, och flygvärdinnan hade missat att SAS bytt ut vilket mousserande de serverar.
Ingen ursäkt, ingenting. Mamma valde att gå av sist av alla för att ta ett ordentligt snack med crew. Inte supernöjd av att bli anklagad så publikt, och sedan inte få någon ursäkt, när den enskilda kabinpersonalen hade uppträtt sig så felaktigt. Av erfarenhet så vet jag att är det något man inte vill möta, så är det en irriterad Mamma Tonton. Jag hade betalat mycket för att vara på plats.
Men men, SAS ställde in deras orginalflight, och de landade 2h58m sent. Dörrarna slog upp strax efter 3h försening. Det bör betyda €3200 i kompensation (SAS-vouchers) för hela sällskapet. Helt okej utdelning, då denna resan bekostades med förseningsvouchers på €2400, som de fick från ex-GOT-dealen till LAX tidigare i vintras (3100kr för 2pax T/R). Utdelningen blir i slutändan helt okej. Familjen kompensation slår till igen.