About

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Axelzon, 3 Augusti 2012.

  1. KalleSus

    KalleSus Medlem

    Det bör definitivt drivas vidare.
    Dels för att ansvariga ska bli medvetna om den urusla servicenivån hos vissa av de anställda, dels för att få en rimlig ersättning och en ärligt menad ursäkt.
     
    Last edited: 1 Juli 2022
    Mr Basic och Sir Lemon gillar detta.
  2. Jane Insane

    Jane Insane Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Helt sjukt. Nog för att alla kan ha en dålig dag på jobbet ibland, men vissa beteenden får bara inte ske, inte en enda gång under några omständigheter.

    En sådan människa borde inte få arbeta kvar.
     
    Sir Lemon, NyfikenGrau och ulagun gillar detta.
  3. DRG

    DRG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fast det skall väl inte serveras mousserade intar-scandinavien? Oavsett sjukt att bete sig på detta sätt när det faktiskt är SAS själva som serverat drycken och också haft den ombord fast den inte ingår i sortimentet!
     
    jonten och Sir Lemon gillar detta.
  4. igelkotten

    igelkotten Medlem

    Ort:
    London
    Hur argumenterar du för att 2h58min försening på pappret överstiger 3 timmar om man tar i beaktande tidpunkten när dörrarna öppnas? Har en liknande claim med Finnair där jag gav upp, eventuellt alldeles för enkelt!
     
    Sir Lemon gillar detta.
  5. JPE

    JPE Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Med den svenska anställningstryggheten så kan man bete sig som man vill utan att riskera något.
     
  6. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Kan vi inte hålla tråden fri från ovidkommande åsikter (snudd på politik)? För att bemöta (moderator får gärna radera våra inlägg), nej, man får inte bete sig som man vill utan att riskera något. Artikel 1. Artikel 2.
     
    NotRyan, storbokstav, Mr Basic och 2 andra gillar detta.
  7. STO-ARN

    STO-ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Flygtiden börjar, när flygplanet backas ut av traktor. Således när flygplanets hjul börjar rulla från avgångsflygplatsen. Samt avslutas när flygplanet, har stannat slutligt, vid ankommande flygplats gate. Således när flygplanets hjul slutat rulla. Finns ingen mätning för SAS, när ev. flygplansdörren öppnas. Det är "Block-off och Block-on", som räknas för SAS.
     
  8. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Fast inte enligt EU261/2004 där är det när dörren öppnas som gäller. Inte när flygplanet stannar vid gate.
     
    011430121, apknug, Anders Lundholm och 1 annan gillar detta.
  9. JPE

    JPE Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Självklart kan man inte bete sig hur man vill. Jag spetsade till det lite. Det är dock otroligt svårt i Sverige att avsluta en anställning utan att den anställde gjort något extremt illojalt eller aktivt motarbetat företaget. Men som sagt, ska hålla fingrarna i styr och inte komma in på politik. :)
     
    Sir Lemon gillar detta.
  10. Anders Lundholm

    Anders Lundholm Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Wikipedia har en referens till fall där detta beskrivs:

    On 4 September 2014, in the case of Germanwings GmbH v. Ronny Henning (C-452/13),[20] the Ninth Chamber of the European Court of Justice ruled that

    the concept of ‘arrival time’, which is used to determine the length of the delay to which passengers on a flight have been subject, refers to the time at which at least one of the doors of the aircraft is opened, the assumption being that, at that moment, the passengers are permitted to leave the aircraft.

    Germanwings initially refused to pay the passenger compensation, arguing the delay was 2 hours and 58 minutes when the plane touched the ground.[21]


    Flight Compensation Regulation - Wikipedia
     
    011430121, aruba1, Jannes och 3 andra gillar detta.

Dela sidan