Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hej hej hallå, kom precis hem från Miami, och är lite konfunderad över läget. Jag biddade för uppgradering till Business från Go, som gick igen på cirka 6,000 kronor per person. Till problemet: vi hade ett skrikande barn i sätet bakom hela flighten, jag frågade kabinpersonalen om det var möjligt att flytta oss, men business var helg fullt. Om jag ville ha lugn och ro kunde jag gå och kolla i economy, sa de. Hmm. Jag förstår att de inte kan kasta ut en skrikande bebis över atlanten, men vad tror ni om att de skulle kunna kanske erbjuda någon kompensation för lidande passagerare? Jag menar, efter detta är man ju rätt osugen på att lägga ett öre över lägsta möjliga.

Tror jag var på samma kärra (21/1 från Mia) och det var barntätt i business (5-7 stycken?) men bortsett från ett spädbarn som tyckte det var jobbigt vid start märkte jag inget större skrikande.
När vi ändå är på ämnet, överförfriskade vuxna har stört mig mer genom åren än skrikande barn i business.
Lösningen till ovan problem har redan redogjorts - noice cancelling.
 
Last edited:
Tror jag var på samma kärra (21/1 från Mia) och det var barntätt i business (5-7 stycken?) men bortsett från ett spädbarn som tyckte det var jobbigt vid start märkte jag inget större skrikande.
När vi ändå är på ämnet, överförfriskade vuxna har stört mig mer genom åren än skrikande barn i business.
Lösningen till ovan problem har redan redogjorts - noice cancelling.

Yes, ANC hade varit bra. Gällande barnskriken så misstänker jag att du inte satt särskilt nära rad 7. Hade du gjort det, så hade du nämligen märkt det. Vi kunde sova 0 timmar, 0 minuter och 0 sekunder, och det var med öronproppar och hyfsade hörlurar som blockerar ljud till viss del, dock inte lika bra som ANC.
 
Yes, ANC hade varit bra. Gällande barnskriken så misstänker jag att du inte satt särskilt nära rad 7. Hade du gjort det, så hade du nämligen märkt det. Vi kunde sova 0 timmar, 0 minuter och 0 sekunder, och det var med öronproppar och hyfsade hörlurar som blockerar ljud till viss del, dock inte lika bra som ANC.

Vänta lite nu. Är visserligen part i målet då det tydligen är min dotter som du åsyftar men har svårt att förstå er 00:00:00 sömn med tanke på att hon sov i drygt 3 1/2h timme och var sömndrucken efter uppvaknandet som skedde efter piloten satte igång bältesskylten. Med andra ord, fyra timmars tystnad från rad 8. Dock var hon bråkig i ca 30 min innan hon somnade (det kan jag be om ursäkt för) men i övrigt så var det så tyst som det kan vara ifrån en tvååring.
 
Vänta lite nu. Är visserligen part i målet då det tydligen är min dotter som du åsyftar men har svårt att förstå er 00:00:00 sömn med tanke på att hon sov i drygt 3 1/2h timme och var sömndrucken efter uppvaknandet som skedde efter piloten satte igång bältesskylten. Med andra ord, fyra timmars tystnad från rad 8. Dock var hon bråkig i ca 30 min innan hon somnade (det kan jag be om ursäkt för) men i övrigt så var det så tyst som det kan vara ifrån en tvååring.

Vilket sammanträffande. I och med att det nu skiftade från "generell diskussion om skrikande barn i business" till att det nu handlar om denna faktiska resan och din dotter så tycker jag att vi släpper det. Har absolut inget intresse av att klanka eller klandra en specifik resenär. Och om detta på något vis blev personligt ber jag om ursäkt. Varken föräldrar eller barn kan skuldbeläggas - allt jag ville kika med min tidigare post var om det fanns belägg för någon form av kompensation för något som i mitt tycke blev en oangenäm upplevelse, istället för en trevlig (någorlunda lugn) flight.

Flikar även in att det självklart inte enbart var ljud från rad 8, utan även de 5-7 andra ungarna som gjorde sig hörda.
 
Vilket sammanträffande. I och med att det nu skiftade från "generell diskussion om skrikande barn i business" till att det nu handlar om denna faktiska resan och din dotter så tycker jag att vi släpper det. Har absolut inget intresse av att klanka eller klandra en specifik resenär. Och om detta på något vis blev personligt ber jag om ursäkt. Varken föräldrar eller barn kan skuldbeläggas - allt jag ville kika med min tidigare post var om det fanns belägg för någon form av kompensation för något som i mitt tycke blev en oangenäm upplevelse, istället för en trevlig (någorlunda lugn) flight.

Flikar även in att det självklart inte enbart var ljud från rad 8, utan även de 5-7 andra ungarna som gjorde sig hörda.

Agree, låt oss lämna.
Till din ursprungliga fråga, tror du har enklare att kamma hem en kompensation för att wifi inte fungerade. I SAS-rouletten kan det bli allt mellan 3-10k poäng!
 
Toppen