Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Någon som varit med om buss för long-haul på Arlanda? Vad kan anledningen till det vara månntro.

Ja, ett tag så körde de vissa avgångar från gate 18. Då bussades en hel del människor inklusive jag från F Piren. Kommer faktiskt inte ihåg anledningen men det var inte bara någon enstaka gång utan flera gånger som jag kommer ihåg det. Värt det dock då jag fick Courtesy Upgrade båda gångerna ;)
 
Och om hans stol var trasig? Varför kunde inte de andra stolarna fällas ned ordentligt? Bristande kompetens kanske och inte en trasig stol..

Det undrar jag med! Han skriver:

"That’s not even 45º. This was the limit of how far I could recline my seat. Lest you think I just had a “bad seat”, we tested the seats in row 5 and also observed other people in the cabin. No one was completely flat like a bed."

Så ingen av de 9 andra i business kunde fälla ner till lie-flat?
Och han har läst andra reserapporter samt läst att SAS erbjuder lie-flat.
Varför ber han då inte CC om hjälp?

Håller med @Million Miler . Finns utrymme för förändring, men för att få en sån dålig upplevelse krävs maximal otur eller att man själv "har vaknat på fel sida"
 
Det undrar jag med! Han skriver:

"That’s not even 45º. This was the limit of how far I could recline my seat. Lest you think I just had a “bad seat”, we tested the seats in row 5 and also observed other people in the cabin. No one was completely flat like a bed."

Så ingen av de 9 andra i business kunde fälla ner till lie-flat?
Och han har läst andra reserapporter samt läst att SAS erbjuder lie-flat.
Varför ber han då inte CC om hjälp?

Håller med @Million Miler . Finns utrymme för förändring, men för att få en sån dålig upplevelse krävs maximal otur eller att man själv "har vaknat på fel sida"

Ja det finns definitivt mycket man kan påpeka på sas business, framförallt på service sidan. Men stolarna är definitivt lie flat. Om han däremot hade råkar ut för en klassisk pyspunka så hade det ju varit något annat...


Det var ett dagflyg han åkte med. Det är faktiskt inte uteslutet att de andra passagerarna helt enkelt inte *ville* ligga och sova. Utan ville sitta i lounge mode och njuta av det bristfälliga innehållet på IFEn.
 
Det undrar jag med! Han skriver:

"That’s not even 45º. This was the limit of how far I could recline my seat. Lest you think I just had a “bad seat”, we tested the seats in row 5 and also observed other people in the cabin. No one was completely flat like a bed."

Så ingen av de 9 andra i business kunde fälla ner till lie-flat?
Och han har läst andra reserapporter samt läst att SAS erbjuder lie-flat.
Varför ber han då inte CC om hjälp?

Håller med @Million Miler . Finns utrymme för förändring, men för att få en sån dålig upplevelse krävs maximal otur eller att man själv "har vaknat på fel sida"

Om man inte ser att de andra stolarna går ner så är man kanske inte så angelägen att be om hjälp från personal som inte direkt verkade vara service minded på andra fronter heller.

Personalen ombord på SAS long haul verkar ju kollektivt bestämt sig för att call-lampan mest är dekorativ att bakre galley is the place to be efter att maten dukats av.
 
Toppen