Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hittade 3 platser som jag ville boka online (går ju bara att applicera en voucher online per bokning) så tänker att jag får göra två bokningar och applicerade 2 vouchers. Men innan jag bokade så ringde jag in bara för att dubbelkolla om något har ändrats sedan jag frågade sist (något år sedan).....

- Ringde och det var 15 min kö, knappade in för att bli uppringd.
- SAS ringde upp efter 15 minuter - EN SIGNAL.
- Deras kundundersökningstelefon ringde upp direkt som jag besvarade.
- Ringer upp igen och kom efter 15 minuter fram till en trevlig tjej som informerade att när jag väl gjort mina två separata bokningar så kan jag ringa in eller skriva i chatten så lägger man ihop dessa. Smart om något händer (inställt, försenast etc... så ligger det på samma)

Bokade biljetterna och ringde in
- Kom fram efter 20 minuter till en kille som lät betydligt mer rutinerad, vilket han också bekräftade genom att säga att han jobbar länge med Amex-vouchers och att det absolut inte går. Hon har haft fel och det är många nya som jobbar nu som inte har koll så han var inte förvånad över svaret jag fick tidigare.

Jaja..... nu får man väl hoppas att det flyter på i höst med Turkish :)

När jag nu åkte hem från Thailand så hade jag valt plats 19a. Vid disken frågade man om jag kunde sitta i främre kabinen istället. Absolut, och gärna om det går att placera mig ett par rader från barnfamiljen som checkade in brevid svarade jag. Då visade det sig att det var anledningen till att dom ville flytta fram mig. Var 2 barn familjer i C och dom fick då bakre kabinen och vi övriga 6 fick främre.

När jag nu åkte hem från Thailand så hade jag valt plats 19a. Vid disken frågade man om jag kunde sitta i främre kabinen istället. Absolut, och gärna om det går att placera mig ett par rader från barnfamiljen som checkade in brevid svarade jag. Då visade det sig att det var anledningen till att dom ville flytta fram mig. Var 2 barn familjer i C och dom fick då bakre kabinen och vi övriga 6 fick främre.

2 frågor här.

1. Flög du med SAS? Tänker på att de inte flyger till/från Thailand.
2. Vad är det som var dåligt med ovan?

2 frågor här.

1. Flög du med SAS? Tänker på att de inte flyger till/från Thailand.
2. Vad är det som var dåligt med ovan?
Det var mer för att hålla med det Bryant skrev.
Hela diskutionen har dock vart generellt för hanteringen utav barn i de olika klasserna och har inte rört SAS. Men håller med och ber om ursäkt för att fylla på med OT. Var inte SAS. Dock betalt med poäng och 241.

Inget fel alls. Super bra intiativ att dela upp det så och borde verkligen premieras!

Det var mer för att hålla med det Bryant skrev.
Hela diskutionen har dock vart generellt för hanteringen utav barn i de olika klasserna och har inte rört SAS. Men håller med och ber om ursäkt för att fylla på med OT. Var inte SAS. Dock betalt med poäng och 241.

Inget fel alls. Super bra intiativ att dela upp det så och borde verkligen premieras!
Då hänger jag med :)

Sommaren semesterresa går till Malta och är idag boka med SAS [Plus Pro]
Av en händelse när jag var inne på min bokning samt SAS hemsida för att scouta alternativ flyg och flygbolag för att kolla läget å Lufthansa lanserade sin kampanj ser jag nu att mina flyg inte längre säljs, inget meddelande från SAS eller B737-700 märkta flyg.
Till att börja med så går det inget ARN-MLA de datum jag är bokad på utan först dagen efter.
För hemresan går flyget ARN-MLA en helt annan tid samt vårt ARN-GOT finns inte längre till försäljning.

Undra när SAS hade tänkte berätta detta för mig, det som stökar till det är att hotellet är bokar med poäng, ett poängpris som gått upp vilket gör det stökigt att boka om just hotellet.
På min SAS sida under mina bokningar står flygen precis som att de skall flygas, inget som indikerar att de inte finns för försäljning längre.

Av en händelse när jag var inne på min bokning samt SAS hemsida för att scouta alternativ flyg och flygbolag för att kolla läget å Lufthansa lanserade sin kampanj ser jag nu att mina flyg inte längre säljs, inget meddelande från SAS eller B737-700 märkta flyg.
Till att börja med så går det inget ARN-MLA de datum jag är bokad på utan först dagen efter.
För hemresan går flyget ARN-MLA en helt annan tid samt vårt ARN-GOT finns inte längre till försäljning.

Undra när SAS hade tänkte berätta detta för mig, det som stökar till det är att hotellet är bokar med poäng, ett poängpris som gått upp vilket gör det stökigt att boka om just hotellet.
På min SAS sida under mina bokningar står flygen precis som att de skall flygas, inget som indikerar att de inte finns för försäljning längre.
Trist läge.
Finns kanske hopp om att efterfrågan kommer tillbaka rätt kraftfullt fram mot sommaren. I så fall känns som en destination dit det borde gå att skala upp kapaciteten.
Jag hade suttit still och sett hur det utvecklar sig. Möjligen om det går hade jag bokat upp flexibla poängbiljetter på dagar som passar som en backup.

Är det 737-700 med i din bokning?

Toppen