Tomas E
Medlem
Tja, ungefär samma sak kan hända på Arlanda också. Tidigare i år väntade jag förgäves på min väska och när det inte kom några väskor mer på bandet gick jag till servicedisken och frågade. Jag fick då höra "då var det förmodligen din väska som ramlat av vagnen och just levererats till specialbagage-bandet, kolla där". Och där fanns den mycket riktigt. Det hade förstås varit bättre om den kommit på rätt band från början, men om servicedisken kan ge info om var man kan kolla har trots allt gjort nytta så som jag ser det.Ja, det var vi ju beredda på, så är det ju alltid. Men dagens upplevelse var något utöver det vanliga och lätt utomkroppslig. Hade vi inte gått och frågat vid service disken så hade vi ju aldrig fattat var vår väska tagit vägen.
Det kanske är rutin på de flesta flygplatser att enstaka försenade väskor alltid levereras till ett visst band snarare än ursprungsbandet? Jag kan se en viss poäng med den rutinen, om de utgår från att leveransen sker vid en tidpunkt när passageraren har börjat fråga efter sin väska.