Det har man väl aldrig fått göra?Varför kan man inte få prata med någon som är ansvarig och som faktiskt också tar ansvar och försöker lösa problemet?
Alla sådana typer av ”överklagan” har väl av tradition behövt gå via skrift till SAS?!
Det har man väl aldrig fått göra?Varför kan man inte få prata med någon som är ansvarig och som faktiskt också tar ansvar och försöker lösa problemet?
Här kommer en liten, inte så väldigt ilsken "rant".
Det står så här på SAS hemsida:
Boka nu. Bestäm dig senare. Med vår flexibla 24-timmars öppet köp-policy kan du avboka din resa utan kostnad inom 24 timmar efter det att bokningen gjordes.
Men varför finns det inte "avboka" någonstans under "mina bokningar"?
Det går att välja mellan "ändra bokning" och "ansök om återbetalning".
Jag vet ju att det senare är detsamma som att "avboka", men varför inte bara skriva det?
Detsamma kan även sägas om voucher, jag förväntade i förr att det skulle finnas en sorts "få voucher" knapp, istället för att gå igenom "ansök om återbetalning" vilket jag antog som att "få återbetalning enligt vanliga regler".Det går att välja mellan "ändra bokning" och "ansök om återbetalning".
Jag vet ju att det senare är detsamma som att "avboka", men varför inte bara skriva det?
Precis väntat över 50 minuter på vårt bagage vid anvisat band 9 på Kastrup, och till slut när vi insåg att det inte kom fler väskor på bandet så gick jag och frågade vid SAS baggage service. "Kolla på band 7/8, där lägger de ibland baggage som trillat av vagnarna etc". Mycket riktigt, där ligger vår väska med sin priotag kvar med all information man kan tänkas behöva för att lämna av den vid rätt band. Men nej, släng bara väskan lite slumpmässigt på ett annat band, det skall väl en vaken resenär kunna gissa sig till!
Missade dessutom två tåg till Sverige bara för det.
Sannolikt inte bara SAS, men eftersom SAS bagageservice var väl medvetna om det och låter det fortgå så hamnar det ju på deras ”konto”.Trist, men är det verkligen flygbolaget SAS som felat här?
Trist, men är det verkligen flygbolaget SAS som felat här?
Kastrup är väl en av de flygplatser i världen som tar längst tid på sig för att leverera bagaget tror jag enligt statistik. Allt under 30 minuter är en bonus.