Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Här kommer en liten, inte så väldigt ilsken "rant".

Det står så här på SAS hemsida:

Boka nu. Bestäm dig senare. Med vår flexibla 24-timmars öppet köp-policy kan du avboka din resa utan kostnad inom 24 timmar efter det att bokningen gjordes.

Men varför finns det inte "avboka" någonstans under "mina bokningar"?

Det går att välja mellan "ändra bokning" och "ansök om återbetalning".
Jag vet ju att det senare är detsamma som att "avboka", men varför inte bara skriva det?
 
Ja det har faktiskt förvirrat mig någon gång när jag behövt avboka en travel pass-resa. Då blir det ju inte fråga om någon återbetalning…


Här kommer en liten, inte så väldigt ilsken "rant".

Det står så här på SAS hemsida:

Boka nu. Bestäm dig senare. Med vår flexibla 24-timmars öppet köp-policy kan du avboka din resa utan kostnad inom 24 timmar efter det att bokningen gjordes.

Men varför finns det inte "avboka" någonstans under "mina bokningar"?

Det går att välja mellan "ändra bokning" och "ansök om återbetalning".
Jag vet ju att det senare är detsamma som att "avboka", men varför inte bara skriva det?
 
Det går att välja mellan "ändra bokning" och "ansök om återbetalning".
Jag vet ju att det senare är detsamma som att "avboka", men varför inte bara skriva det?
Detsamma kan även sägas om voucher, jag förväntade i förr att det skulle finnas en sorts "få voucher" knapp, istället för att gå igenom "ansök om återbetalning" vilket jag antog som att "få återbetalning enligt vanliga regler".
 
  • Gilla
Reactions: hco
Precis väntat över 50 minuter på vårt bagage vid anvisat band 9 på Kastrup, och till slut när vi insåg att det inte kom fler väskor på bandet så gick jag och frågade vid SAS baggage service. "Kolla på band 7/8, där lägger de ibland baggage som trillat av vagnarna etc". Mycket riktigt, där ligger vår väska med sin priotag kvar med all information man kan tänkas behöva för att lämna av den vid rätt band. Men nej, släng bara väskan lite slumpmässigt på ett annat band, det skall väl en vaken resenär kunna gissa sig till!

Missade dessutom två tåg till Sverige bara för det.
 
Precis väntat över 50 minuter på vårt bagage vid anvisat band 9 på Kastrup, och till slut när vi insåg att det inte kom fler väskor på bandet så gick jag och frågade vid SAS baggage service. "Kolla på band 7/8, där lägger de ibland baggage som trillat av vagnarna etc". Mycket riktigt, där ligger vår väska med sin priotag kvar med all information man kan tänkas behöva för att lämna av den vid rätt band. Men nej, släng bara väskan lite slumpmässigt på ett annat band, det skall väl en vaken resenär kunna gissa sig till!

Missade dessutom två tåg till Sverige bara för det.

Trist, men är det verkligen flygbolaget SAS som felat här?
 
Kastrup är väl en av de flygplatser i världen som tar längst tid på sig för att leverera bagaget tror jag enligt statistik. Allt under 30 minuter är en bonus.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Kastrup är väl en av de flygplatser i världen som tar längst tid på sig för att leverera bagaget tror jag enligt statistik. Allt under 30 minuter är en bonus.

Ja, det var vi ju beredda på, så är det ju alltid. Men dagens upplevelse var något utöver det vanliga och lätt utomkroppslig. Hade vi inte gått och frågat vid service disken så hade vi ju aldrig fattat var vår väska tagit vägen.
 
Toppen