TjrsTapis skrev:Inte ofta jag klagar på SAS men deras "delayed baggage" service är ju åt skogen, särskilt när de anser att ett förväxlat bagage inte angår dem...Kvällsflyg till Edinburgh, jag och sambon åker på en långhelg till Skottland för en liten roadtrip. Men som tur var skulle vi bo två nätter i Edinburgh till att börja med:- ingen väska vid ankomst, vi hade priority tag men jag är van vid ARN och den "snabba" groundhandling-servicen så vi tog det lugnt till ankomsthallen, ett stort misstag som ni kommer att förstå om ni läser vidare..- ingen bemanning på Swissport och ingen som svarar på numret som står angivet i ankomsthallen. Vi går runt i en nästan tom flygplats och hittar till slut en trevlig kille som faktiskt jobbar för bl.a. swissport (pga pandemin är de visst 2-3 kvar av 17 anställda...) och tar våra uppgifter. Han meddelar också att förmodligen har någon förväxlat vårt bagage med sitt.- Inget telnummer till SAS bagage claim och SAS diamond service telefonlinje på en torsdag kväll är under all kritik, man blir definitivt ej uppringd, varken på kvällen eller följande morgon även om jag lämnade mitt nummer både på kvällen och tidigt följande morgon. Nåja vi registrerar vår claim och får en PIR som tack.- Slutligen på morgonen får vi ett samtal från Swissport som har hittat vår väska, eller rättare sagt en passagerare lämnade in den. En trevlig passagerare som inte ringde oss samma kväll han såg misstaget... han ville väl få sin väska som fanns kvar på flygplatsen och inget annat, eller förhoppningsvis missade han vår name-tag på väskan med telnummer.Nu börjar det komiska:Swissport säger att eftersom det inte är SAS utan en passagerare som tog den är det inte SAS's ansvar att skicka hem den till hotellet, utan vi får komma och hämta den (trevligt när vi endast har en dag i Edinburgh, utan hyrbil).Vi lyckas till slut övertala dem att genom att förbetala en taxi så kan de skicka den till vårt hotell, vilket de gör men på kvällen...!--> Kostnaden för taxi blir 450kr, de dussintal samtal till flygplatsen samt till taxibolaget som undrade vad i helv.. jag höll på med och all tid som gick åt får jag också stå för.SAS har dock fortfarande inte hittat vår väska enligt vår claim och PIR-tracking, snyggt, jobbar Swissport och samt tillsammans eller finns det ingen återkoppling....SAS diamond har inte heller ringt tillbaka men kan de i vilket fall ens göra något? Nåja jag formulerar ett mail till dem med mina tankar kring situationen.Dag 2 åker vi iväg på vår bilresa, och tänk om vi hade åkt direkt dagen efter ankomst, hur tusan skulle jag ha kunnat hämta väskan på flygplatsen...?Dag 3 får vi ett mail från SAS att de har hittat vår väska och ärendet avslutas.. nähä vad bra tack för det!Dag 4 får jag ett mail från SAS diamond som säger att de inte kan göra något och att jag bör vända mig till deras claims-avdelning och ger mig länken till sidan.Dag 5 får jag ett autosvar från mitt registrerade ärende att det kan ta 6-8 veckor... Vem vet med tur får jag kompensation för taxiresan, men har endast lite hopp om det...Klicka för att utvidga...