Nu har jag låtit det gå några timmar men proppskåpet var på väg att gå i morse.
Vi är bokade ARN-CPT med Swiss Business/SA med 2-4-1 voucher i december. Vouchern går ut på måndag 31/10. Resan är senare i nov.
ARN-CPH(SAS)-ZRH-JNB-CPT(SA) med Swiss och samma hem men ZRH-ARN via AMS med Swiss.
I går dök det upp platser ZRH-ARN på returen nonstop/business i perfekt anslutningstid så jag ringde och bokade den i stället för sista benet via AMS. Agenten bekräftade och sa att biljetter kommer under dagen. Inga biljetter kom dock igår så jag ringde tillbaka på fm idag.
Efter 40 minuters väntan kom jag så fram. Kvinnan ringde Eurobonusavdelningen och efterlyste biljetterna. Återkom sen och sa:
"-Din nerresa har flygningen CPH-ZHR bokad i klass P, inte I. Därför kan vi inte ändra din biljett."
Men den är ju redan bekräftad förklarade jag (står "confirmed" i biljetten som jag fick i september). "-Det går ändå inte", sa hon.
Jag stod på mig och hon blev irriterad men ringde i alla fall tillbaka till Eurobonusavd. Sen återkom hon och sa:
"-Du kan få åka till Sydafrika med Ethiopian i stället. Det är vad vi kan erbjuda dig."
Jag trodde fasen inte att det var sant?
Mitt enda ärende var ju att boka om ZRH-ARN och det fanns ju lediga platser i bonus/business. Det hade dom ju redan bekräftat.
"-Det går inte att ändra något annat. Nå, hur vill du ha det?"
Jag bad att få prata med någon ansvarig person på EB avd. Det kunde jag inte få. Antingen åka med Ethiopian eller acceptera omvägen via AMS trots att jag hade vouchern giltig och att det fanns platser.
Utan att vara otrevlig eller arg stod jag på mig och bad att få prata med någon ansvarig. Då sa hon: "-Nej det går inte. Jag avslutar samtalet". Sen la hon på.
Jag ringde upp en gång till. 40 nya minuter i kö. Kom fram till en ny person. Han förklarade detsamma. Ethiopian eller hem via AMS...
Jag gav upp och bad att få ligga kvar med bokningen. Först på måndag går som sagt vouchern ut och jag kan ändå inte boka om...