Johans00
Medlem
Inköpsskydd antar jag, Platinum har det exempelvis.Får man lov att fråga vilket avsnitt i försäkringsvillkoren som du åberopade för det? Var du på resa när du tappade telefonen i toaletten?
Inköpsskydd antar jag, Platinum har det exempelvis.Får man lov att fråga vilket avsnitt i försäkringsvillkoren som du åberopade för det? Var du på resa när du tappade telefonen i toaletten?
Japp, inköpsskydd.Får man lov att fråga vilket avsnitt i försäkringsvillkoren som du åberopade för det? Var du på resa när du tappade telefonen i toaletten?
Det var en bra fördel med Platinumkortet som jag inte kände till. Har inte sett det på något av de andra Amexkorten vars villkor jag läst.Japp, inköpsskydd.
De flesta telefoner idag är ju helt vattentäta... Vilken telefon var det?Jag skulle försöka oavsett. Helt omöjligt att veta vad Amex definition på kollektivtrafik är utan att testa.
Jag köpte en ny telefon nyligen som jag tappade i toaletten efter två veckor. Hörde av mig och berättade helt ärligt vad som hänt och fick full ersättning av Amex.
Det är ju bara skitsnack. Ring igen!Bestilte forrige uke OSL-CPH-LAX på nett så snart bonussetene var sluppet og ringte i dag inn for å legge til retur, i første omgang kun til CPH siden CPH-OSL ikke blir sluppet før i morgen. Men nei da, open jaw var ikke tillatt på bonusbilletter kunne support svare...
Utreisedagen var en av få dager det fortsatt var seter på utreisen, så jeg avbestilte og kjøpte CPH-LAX/SFO-CPH på nett. Så får jeg en mer kompetent ansatt til å legge til forbindelse senere.Det är ju bara skitsnack. Ring igen!
Tyvärr är detta award-spelets regler. Ställs en avgång in var god hitta nya awardplatser. Har alltid gällt och kommer alltid gälla. Tyvärr. Undantaget är när det är väldigt kort tid kvar till avgång eller man redan är iväg.OK SAS. Inte vidare bra kundhantering här.
Bokade 1 mars en businessclass poängresa till Boston i slutet av juli.
Loggade in idag och upptäckte av en slump att SAS ställt in resan.
Ingen info via mail, SMS eller appen.
Noll information.
Inga pengar/poäng tillbakasatta.
Ringer och pratar med dom. Lång story short: Dom ställde in flyget i april. Ingen som helst info till kund, "men det borde vi såklart göra". Finns ingen möjlighet att boka om då det inte finns några liknande flyg kvar alls i sommar. Trots att det går flyg dagligen till/från Boston. Men då det är United som flyger sträckan NY-Boston går det absolut inte att boka med poäng. Och poäng mm betalar dom bara tillbaka först när kunden avbokar resan. Vilket ju är svårt då man inte ens får info att dom själva redan avbokat den...
Så istället för Business-resa för poäng är nu alternativen
Boka resa i Go för 10.000:- med sämre anslutningar.
Boka egen business på andra datum för ca 46.000:-
Hej då semesterplaner. Tur att man har avbokningsbara hotell.
Fast uslast är bristen på information, och det rätt avmätta bemötandet när man ringer upp dom. Inget intresse att försöka hjälpa kunden.
Bu SAS. Bu.