Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag har bokat tid för corona-test hos Doktor24 via det erbjudande som SAS har med lite lägre pris med dem. Nu har dock SAS ställt in mitt flyg så var tvungen att boka nytt flyg på egen hand (SAS struntar självklart i att hjälpa till och skyller bara på att det är extraordinärt).

Min fundering är dock om jag fortfarande kan använda Doktor24 erbjudandet, känns ju inte riktigt som det är mitt fel att SAS ställt in och jag hade en bokning med SAS när jag bokade tiden med Doktor24 (och har ju kvar bokningsbekräftelsen för den). Någon som har koll på vad som gäller?

Bestilte forrige uke OSL-CPH-LAX på nett så snart bonussetene var sluppet og ringte i dag inn for å legge til retur, i første omgang kun til CPH siden CPH-OSL ikke blir sluppet før i morgen. Men nei da, open jaw var ikke tillatt på bonusbilletter kunne support svare...

OK SAS. Inte vidare bra kundhantering här.

Bokade 1 mars en businessclass poängresa till Boston i slutet av juli.
Loggade in idag och upptäckte av en slump att SAS ställt in resan.

Ingen info via mail, SMS eller appen.
Noll information.
Inga pengar/poäng tillbakasatta.

Ringer och pratar med dom. Lång story short: Dom ställde in flyget i april. Ingen som helst info till kund, "men det borde vi såklart göra". Finns ingen möjlighet att boka om då det inte finns några liknande flyg kvar alls i sommar. Trots att det går flyg dagligen till/från Boston. Men då det är United som flyger sträckan NY-Boston går det absolut inte att boka med poäng. Och poäng mm betalar dom bara tillbaka först när kunden avbokar resan. Vilket ju är svårt då man inte ens får info att dom själva redan avbokat den...

Så istället för Business-resa för poäng är nu alternativen
Boka resa i Go för 10.000:- med sämre anslutningar.
Boka egen business på andra datum för ca 46.000:-
Hej då semesterplaner. Tur att man har avbokningsbara hotell.

Fast uslast är bristen på information, och det rätt avmätta bemötandet när man ringer upp dom. Inget intresse att försöka hjälpa kunden.

Bu SAS. Bu.

OK SAS. Inte vidare bra kundhantering här.

Bokade 1 mars en businessclass poängresa till Boston i slutet av juli.
Loggade in idag och upptäckte av en slump att SAS ställt in resan.

Ingen info via mail, SMS eller appen.
Noll information.
Inga pengar/poäng tillbakasatta.

Ringer och pratar med dom. Lång story short: Dom ställde in flyget i april. Ingen som helst info till kund, "men det borde vi såklart göra". Finns ingen möjlighet att boka om då det inte finns några liknande flyg kvar alls i sommar. Trots att det går flyg dagligen till/från Boston. Men då det är United som flyger sträckan NY-Boston går det absolut inte att boka med poäng. Och poäng mm betalar dom bara tillbaka först när kunden avbokar resan. Vilket ju är svårt då man inte ens får info att dom själva redan avbokat den...

Så istället för Business-resa för poäng är nu alternativen
Boka resa i Go för 10.000:- med sämre anslutningar.
Boka egen business på andra datum för ca 46.000:-
Hej då semesterplaner. Tur att man har avbokningsbara hotell.

Fast uslast är bristen på information, och det rätt avmätta bemötandet när man ringer upp dom. Inget intresse att försöka hjälpa kunden.

Bu SAS. Bu.
Tyvärr är detta award-spelets regler. Ställs en avgång in var god hitta nya awardplatser. Har alltid gällt och kommer alltid gälla. Tyvärr. Undantaget är när det är väldigt kort tid kvar till avgång eller man redan är iväg.

Toppen