Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det är Swiss som har ändrat/avbokat din resa, hur menar du att SAS har gjort något fel här?
Felet ligger delvis hos SAS som inte ställer ut biljetten på nytt innan deadline löper ut. Dvs flygningen är bekräftad med nytt flygnummer i 24-48 timmar men avbokas automatiskt om en ny e-ticket inte utfärdas.

Flög PMI-GOT idag i plus och råkade ut för nåt nytt, maten var felräknad så det räckte inte till vad jag uppskattar var 7-8 pers (av totalt 42) varav jag och min fru var två av dem. De hade alltså räknat fel på boxar på marken, tur dock att de fått med babymeal och kidsmeal så barnen kunde äta. Ska claima och begära discount, blir spännande att se vad de erbjuder, var en poängresa i fly premium..

Flög PMI-GOT idag i plus och råkade ut för nåt nytt, maten var felräknad så det räckte inte till vad jag uppskattar var 7-8 pers (av totalt 42) varav jag och min fru var två av dem. De hade alltså räknat fel på boxar på marken, tur dock att de fått med babymeal och kidsmeal så barnen kunde äta. Ska claima och begära discount, blir spännande att se vad de erbjuder, var en poängresa i fly premium..

Hände min tjej när vi flög NCE-ARN i plus i somras. Hon fick 6000 poäng som plåstret på såret. Ganska bra med tanke på att vi gjorde en plusgrade för ca 5000p.

Hände samma sak för ett par månader sedan. Då hade de satt pluskyltarna på fel rad. :rolleyes:

Inga mackor eller liknande som ersättning? Eller skulle dessa först säljas i GO? :eek:
Frallorna man får till maten fick vi ta av,frågade inte om något annat heller iofs.

Men satt på sista raden plus och de bakom i go ville beställa mat, förstod inte exakt vad de ville äta och lyssnade inte så noga men flygvärdinna svarade något i stil med "jag vet inte vad jag ska säga men har vi inga så har vi inga" fast på danska. Så kan vart tomt på flera grejer.

Och som ni säger boxen struntar jag i men är ju trots allt en stor del av skillanden mellan go o plus.

Ersättning för ovan blev 2500 poäng, alltså 1250 poäng var. I snålaste laget kan jag tycka. Andra åsikter?

Nu säljer de ju inte längre mat ombord för poäng, men när de gjorde det kostade salladsboxen 1800p, den är väl hyffsat jämförbar med vad man får i Plus

Screenshot_20191022-123436_Chrome.jpg

Toppen