SweCow
Medlem
Men då påtalade du väl misstaget?
Va min sambo som betalade hotellet, och påpekade det för mig efteråt, att hon tyckte det va lite billigare än vi hade budgeterat, så svaret på din fråga är med lite dåligt samvete, nej....
Men då påtalade du väl misstaget?
Han lär nog inte vinna priset "månadens medarbetare" denna månad heller...Han undrade om han skulle skicka till det nummer jag ringer ifrån?
I mitt tycke borde SAS stå för taxiresan då det var de som orsakade förseningen som gjorde att jag missade sista tåget. Att man är en trogen kund och EBD sedan flera år tillbaks hjälpte föga.
Som en sista bonusdetalj hälsade besättningen ombord att alla passagerare skulle få ersättning för maten ombord, då markpersonalen aldrig hann dela ut matvouchers på Arlanda i samband med flygplansbytet. De ynka 90 kronorna nekade SAS-kundtjänst också, trots ARN-beslut som besättningen ombord hänvisade till. Noll servicekänsla eller kanske tom. icke-korrekt handläggande? Tar gärna emot tips och råd från er som kan det här med förseningar och vilka rättigheter jag har. Tack på förhand.
Här hade du otur och jag lider med dig, men tekniska fel händer. Det hade kunnat vara bilen på väg till flygplatsen eller tåget till champagne. Det är inte SAS fel och det finns därför tydliga regelverk för när kunden ska ersättas.Åkte med SAS från ARN till Paris i fredags. Efter en kortare flygtur konstaterade kaptenen att det var fel på oljefiltret. Det var så pass allvarligt att vi fick återvända till Arlanda och byta plan, vilket ledde till en försening på 2 tim och 47 min.
Japp, ingen EU claims då det var under tre timmar, men detta gjorde även att jag missade sista tåget från Paris till Reims och min planerade helg i Champagneområdet fick en lagom kul start. För att inte missa min hotellbokning i Reims beslutade jag att ta en Uber från CDG till Reims som gick på 180 EUR, dvs. en ansenlig summa men vad gör man när varken fler tåg eller bussar gick den kvällen. Jag tänkte att jag kör på det så får jag lösa resten med SAS eller Amex eller min hemförsäkring i efterhand.
Idag har jag hunnit prata med alla tre parter, det började med att SAS vägrade ta något som helst ansvar då försening under 3 timmar är tydligen acceptabelt. Amex (Corporate Green Card) kunde bara täcka extraordinära logikostnader, men inte för taxiresor. Så var det med hemförsäkringen också. Korrekt agerande från min sida skulle alltså att checka in på flygplatshotellet och ta morgontåget dagen efter. Då får jag tydligen både hotellnatten och den nya tågresan kompenserad. Suckar djupt kring alla villkor som inte utgår ifrån kundens behov. I mitt tycke borde SAS stå för taxiresan då det var de som orsakade förseningen som gjorde att jag missade sista tåget. Att man är en trogen kund och EBD sedan flera år tillbaks hjälpte föga.
Som en sista bonusdetalj hälsade besättningen ombord att alla passagerare skulle få ersättning för maten ombord, då markpersonalen aldrig hann dela ut matvouchers på Arlanda i samband med flygplansbytet. De ynka 90 kronorna nekade SAS-kundtjänst också, trots ARN-beslut som besättningen ombord hänvisade till. Noll servicekänsla eller kanske tom. icke-korrekt handläggande? Tar gärna emot tips och råd från er som kan det här med förseningar och vilka rättigheter jag har. Tack på förhand.