Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

När du gjorde din förlustanmälan refererade du då till PR-rapporten? Annars så är ju hennes svar inte så konstigt. Då skulle jag också tolka det som att du flög för mer än tre veckor sedan, och sen så skickar du in att ditt bagage är borttappat över tre veckor efter flygningen. Kundtjänst svar säger att de inte accepterar förlustanmälan som sker mer än 21 dagar efter flygningen. Så det tyder på att antingen har du inte bifogat PIR eller så har de missat det. Oavsett ett misstag som låter ganska lätt att rätta till.

Ett tips, gissar att de på kundtjänst kan anse att stora bokstäver vid personligt pronomen är nedsättande, framförallt när man inte är konsekvent. Då det historiskt har använts nedsättande för en person som är underordnad. Det borde kanske inte spela roll, men de som jobbar på kundtjänst är också människor och kan reagera på det.

Det är ett klassiskt svar från SAS Kundtjänst. Man får ett standardsvar av någon som knappt läst mailet, sen får man svara, och skriva tydligt att de ska läsa mailet. Sen kanske man kan få feedback på en av grejerna man skickade in. Man kan inte heller skicka in mer än en fråga åt gången för då blir det fel hos den som svarar.

Klart som korvspad att jag skickade in PIR rapporten elektroniskt med boardingkort och bagage taggen.. De vill ha kopia på sånt. Dessutom så finns det rutor som man måste fylla i.. för att gå vidare så att man får ett case id från dom

Jag reste med SAS för exakt 2 månader sedan idag. Tydligen så har denna person missuppfattat hela saken och då får man ett konstigt svar som inte stämmer med verkligheten...

Klart som korvspad att jag skickade in PIR rapporten elektroniskt med boardingkort och bagage taggen..

Jag reste med SAS för exakt 2 månader sedan idag. Tydligen så har denna person missuppfattat hela saken och då får man ett konstigt svar som inte stämmer med verkligheten...
Det är standard från SAS kundservice att inte läsa vad som skrivs. Förklara tydligt för dom att det inte handlar om skadat bagage och att ditt bagage är helt borta och aldrig levererats och att du har bifogat PIR-rapporten. Var trevlig i ditt svar och se till att svara på det mail som du fick när de svarade första gången i ärendet. Skickar du in ett nytt ärende hamnar du längst bak i kön igen.
Absolut är det frustrerande men du ar inte så mycket val mer än att vara saklig och svara tillbaka till dom varje gång de kommer med nonsens.

Det är standard från SAS kundservice att inte läsa vad som skrivs. Förklara tydligt för dom att det inte handlar om skadat bagage och att ditt bagage är helt borta och aldrig levererats och att du har bifogat PIR-rapporten. Var trevlig i ditt svar och se till att svara på det mail som du fick när de svarade första gången i ärendet. Skickar du in ett nytt ärende hamnar du längst bak i kön igen.
Absolut är det frustrerande men du ar inte så mycket val mer än att vara saklig och svara tillbaka till dom varje gång de kommer med nonsens.

Jag mailade och förklarade.. dessutom var jag precis på Arlanda när jag fick första kontaktmailet typ kl 17 som jag inte blev klok på. Gick genast till SAS Bagagservice och frågade vad jag ska göra.. det visade sig tydligen att handläggaren på Kundservice avslutade mitt case. Fräckt eller hur??

Jag skickade ett mail och förklarade att det måste ha blivit nåt missförstånd och att det handlar om ersättning för försvunnet bagage.

Jag ringde upp SAS Kundservice (allmänt nummer) nästa dag, först ville de inte hjälpa mig för de sa att de inte har tillgång till systemet. Men mannen där var schysst och förstod exakt vad det handlade om.. han skulle återkomma och de gjorde han.. Han sa att de har gjort fel och ska öppna upp ärendet igen.. så nu är man igen på ruta ett..

Det gäller att inte hetsa upp sig själv bara, svårt ibland jag vet. Istället ska man HUCA dvs ringa/mejla ingen tills man får tag på en agent som fattar och kan lösa problemet.

Jag mailade och förklarade.. dessutom var jag precis på Arlanda när jag fick första kontaktmailet typ kl 17 som jag inte blev klok på. Gick genast till SAS Bagagservice och frågade vad jag ska göra.. det visade sig tydligen att handläggaren på Kundservice avslutade mitt case. Fräckt eller hur??

Jag skickade ett mail och förklarade att det måste ha blivit nåt missförstånd och att det handlar om ersättning för försvunnet bagage.

Jag ringde upp SAS Kundservice (allmänt nummer) nästa dag, först ville de inte hjälpa mig för de sa att de inte har tillgång till systemet. Men mannen där var schysst och förstod exakt vad det handlade om.. han skulle återkomma och de gjorde han.. Han sa att de har gjort fel och ska öppna upp ärendet igen.. så nu är man igen på ruta ett..
Även om de stängt caset kan du maila tillbaka till det och det öppnas igen.
Det är rätt vanligt att de gör så, skickar et svar och så stängs ärendet om man då inte svarar tillbaka till själva ärendet. Att skicka nya mail som inte är svar på mailet du fått tidigare gör bara att det blir ett nytt ärende som hamnar längst bak i kön och allt tar längre tid

Även om de stängt caset kan du maila tillbaka till det och det öppnas igen.
Det är rätt vanligt att de gör så, skickar et svar och så stängs ärendet om man då inte svarar tillbaka till själva ärendet. Att skicka nya mail som inte är svar på mailet du fått tidigare gör bara att det blir ett nytt ärende som hamnar längst bak i kön och allt tar längre tid

Jag hoppas att det är öppet för det är samma case nummer fast med en annan text som ärende. Men hittills har ingen kontaktat mig..

Jag är en trevlig person men man blir bestört hur saker fungerar speciellt när man blir själv drabbad.

Toppen