Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Reste ARN-CHP-BOS förra veckan, wifi fungerade varken dit eller hem, stolen i business levde sitt egna liv. Flög plus hem och tydligen fanns det ingen vegetarisk kost registrerad på mig, flygvärdinnan sa att det var vanlig mat eller ingen mat så tog en bricka gör att iallafall kunna äta salladen. Även salladen innehöll fisk. Fyllde i SAS feedback när jag kom hem och sa inget om kompensation och fick ett svar som jag inte förväntade mig.

Sedan när är fisk vegetariskt? Och hur kan hin säga att de alltid försöker hjälpa till med vegetarisk kost när jag fick veta att det var kött eller inget, de erbjöd mig inte ens extra bröd..

Svarade på mejlat men vet inte riktigt hur jag ska gå vidare?
Det där är ju bedrövligt dåligt! Om du hade beställt vegetarisk mat och de missat detta så bör du få kompensation. Nog för att vissa vegetarianer äter fisk (kallas även i Stockholm för stockholmsvegetarian) så ska inte detta ingå i en vegetarisk måltid.
 
Det finns olika nivåer av vegetarian. Vissa tycker att det är OK med fisk vissa inte (vegan).
Det är även likadant med egg och mejeriprodukt.

Du kunde säga till kabinpersonalen att du är vegan, då kabinpersonalen skulle nog ha förstått ingen fisk, egg eller kött skulle vara i maten.

Pesceterian äter fisk men inte vegetarianer, den ena huvudrätten var fisk och jag förklarade att jag inte åt fisk och önskade vegetarisk måltid som beställt. De försökte inte ens hjälpa utan det var mer ”take it or leave it” så tror inte det hade hjälpt om jag sagt att jag var vegan tyvärr.

Vegetarisk kost innehåller ingen fisk. Däremot äter vissa vegetarianer också fisk (i Göteborg kallas de för Stockholmsvegeterianer för övrigt...) :p
Kunde inte låta bli att skratta åt svaret från SAS kundtjänst eftersom det var helt goddag yxskaft. Men jag hade blivit ordentligt irriterad av den behandlingen på planet och vansinnig av det svaret från kundtjänst.

Lägg upp svaret från kundtjänst på SAS Facebook-sida så kan vi köra en #backaToothfairy-kampanj!

Haha jag kallar det för pescetarian men ska börja kalla dom för Stockholms vegetarianer. Har jag inte fått svar imorgon kommer jag lägga upp det på deras Facebook-sida så kommer förhoppningsvis alla arga veganer och vegetarianer också reagera.

Vill bara påpeka att SAS inte trafikerar någon av dess sträckor. Menar du kanske ARN-CPH-BOS?

Själcklart menar jag CPH och eftersom CPH inte är en flygplats (vad jag vet om) så hoppas jag att de flesta förstår att jag bara var lite snabb på tangentbordet :)
 
Själcklart menar jag CPH och eftersom CPH inte är en flygplats (vad jag vet om) så hoppas jag att de flesta förstår att jag bara var lite snabb på tangentbordet :)
CHP = Circle Hot Springs, ligger i Alaska men ser inte ut att vara direkt använd. Men det stämmer nog att alla förstod precis vad du menade med din resa till Boston med SAS från Arlanda.

Pesceterian äter fisk men inte vegetarianer,
Tur att de inte äter vegetarianer ;)
 
Gjorde du en plusgrade? För mig att det inte går om man har beställt en annan kost.

Jag tycker att du borde trycka på mer. Det är trots allt en produkt du har betalat för och inte fått levererat.

Inga problem med specialkost på Plusgrade. Det har jag gjort flera gånger.
Jag brukar aldrig ha problem med min specialmat. Äter visserligen fisk men brukar beställa vegetariskt, och det har alltid blivit rätt hittills. Men SAS kanske har ändrat sitt koncept nu. ;)
 
Om SAS vill kaxa tillbaka är det bara att köra samma kort själv och förklara att vegetarian och pescetarian är nåtgot helt olika. Och om du nu inte fyllt i pescetarian på deras hemsida så får de skärpa sig och gå och kaxa med någon annan. Rätt ska vara rätt.
 
Åherregud!
Har en biljett svg-CPH-Arn-Ume.
Första flyget försenat med 2t 15min. Får beskedet i taxin.
Markpersonalen, nja den existerar nog inte. Det står varelser där men dom hänvisar till att SAS kanske skickar sms.
Ser på avgångstavlan där det går ett flyg till OSL.
Här kanske man kan få en ny rutt, tänker jag.
Där tänkte jag fel tydligen.
När jag ringer SAS så är det en trevlig telefonsvarare som berättar hela SAS historia och en massa jävla trams och dom ska snart börja boardingen till Oslo.

Någon vilja har dom oavsett inte att skicka mig via Oslo, så det var ytterligare bortslösade minuter av mitt liv.
Då jag veckopendlar med detta, ibland handlingsförlamade bolag, så undrar jag om jag inte borde byta till Norwegian.
Jag har tillräckligt få dagar hemma, så varje minut räknas.

Jag hade åtminstone kunnat jobba två timmar extra och valde en dyrare biljett p.g.a ankomsttiden.
Att sedan SVG är en förjävligt tråkig flygplats gör inte saken bättre.

Förbannad som få just nu
 
När jag ringer SAS så är det en trevlig telefonsvarare som berättar hela SAS historia och en massa jävla trams och dom ska snart börja boardingen till Oslo.

Någon vilja har dom oavsett inte att skicka mig via Oslo, så det var ytterligare bortslösade minuter av mitt liv.
Tips: fråga personal på flygplatsen om du väl är där, de är generellt mycket mer flexibla än klåparna man oftast får prata med när man ringer SAS.
 
Tips: fråga personal på flygplatsen om du väl är där, de är generellt mycket mer flexibla än klåparna man oftast får prata med när man ringer SAS.

Det var det jag gjorde. Men SAS verkar ha outsourcat tjänsten till norska motsvarigheten av Samhall. Dom hänvisade att SAS säkert sickar ett sms, eller något annat (dom hade väl tanke om att SAS kanske skickar ett vykort)
 
Toppen