Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Kanske finns villkor med annan lydelse på något av SAS arbetsspråk, men nog kan man tolka "before" i texten ovan, och att resan påbörjats, som att man har förlorat rätten att omboka. Jag är ingen jurist, tycker att de kunde gott bjuda på hemresan för EBG om det fanns någon stol över, men jag kan tänka mig att de kan hänvisa till det.
Nyckeln är nog definition av "trip".
Hela bokningen som "trip" eller varje flight som "trip".
Om det är det senare så ska det inte vara några problem att boka om påbörjad bonusresan vid sjukdom.

Det gick bra att boka om pågående bonusresan i liknande fall. I alla fall för @Designator.

Bonusresa med förhinder | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vi var sena pga missing crew när gate kom på en briljant idé, nämligen att köra med strikt reverse priority boarding (med manuell kontroll!) på SK448 (CPH-GOT).

Först fick rad 26-36 gå ombord, sedan 16-26, 10-16, 5-10 och sist Plus (noll särbehandling för barnfamiljer, statuspassagerare o.dyl).

Behöver jag nämna att hyllorna hann bli fulla innan alla i Plus gått ombord?

Jag hann få upp min väska i hyllan på rad 2 i alla fall... och jag fick en renklämma ombord :)

Vi var sena pga missing crew när gate kom på en briljant idé, nämligen att köra med strikt reverse priority boarding (med manuell kontroll!) på SK448 (CPH-GOT).

Först fick rad 26-36 gå ombord, sedan 16-26, 10-16, 5-10 och sist Plus (noll särbehandling för barnfamiljer, statuspassagerare o.dyl).

Behöver jag nämna att hyllorna hann bli fulla innan alla i Plus gått ombord?

Jag hann få upp min väska i hyllan på rad 2 i alla fall... och jag fick en renklämma ombord :)
Jag undrar om samma personal hittar på egna procedurer även när en Lufthansa-flight är sen?

Det här gjorde SAS inte heller så bra:

En 57-årig norrman som dog 5 maj har blivit begravd i en annan persons grav i Polen. Detta sedan flygbolaget SAS blandat ihop två kistor på flygplatsen, rapporterar VG.

Norrmannen begravdes förra fredagen i närvaro av ett polskt begravningsfölje som trodde att de begravde sin egen släkting.

SAS arbetar nu på att få tillstånd att transportera tillbaka den norska mannens kvarlevor till Norge för en ny begravning, skriver TT

SAS blandade ihop kistor – norrman begravdes i Polen - Omni

Det här gjorde SAS inte heller så bra:

En 57-årig norrman som dog 5 maj har blivit begravd i en annan persons grav i Polen. Detta sedan flygbolaget SAS blandat ihop två kistor på flygplatsen, rapporterar VG.

Norrmannen begravdes förra fredagen i närvaro av ett polskt begravningsfölje som trodde att de begravde sin egen släkting.

SAS arbetar nu på att få tillstånd att transportera tillbaka den norska mannens kvarlevor till Norge för en ny begravning, skriver TT

SAS blandade ihop kistor – norrman begravdes i Polen - Omni
Med tanke på att vissa människor hämtar fel väska på rullbandet, är det kanske möjligt att någon hämtar fel kista?

Dagens frukost.

DSC_3589.JPG

Som icke-dansktalande har jag ingen aning vad det var för smak på yoghurten (och det hjälpte inte att smaka på den).

Toppen