Det där är lite typiskt SAS, många cabin crew kör den tonen för de har fått för sig att det är folkligt att vara ironisk på detta vis. Andra exempel är att svara "Men du har ju redan fått för mycket" när man beställer en öl. Man ska då skratta och säga något lika ironiskt tillbaks, som t ex "Jo, men jag tänkte vaska en över min granne så att den vaknar ordentligt". Varit med om samma typ av service på American Airlines också faktiskt.Jag gillar själv både ironi och sarkasm i humor, men då får det vara sagt med glimten i ögat lite. Inte helt random, med fullt allvarlig ton mot någon du inte känner.
Jag kände i stunden inte ens jag kunde avgöra om han försökte vara rolig eller menade allvar utan kände mig bara som en belastning.
eller krusbär på svenska om man får tro Mr Google.Gooseberry
Jag gillar själv både ironi och sarkasm i humor, men då får det vara sagt med glimten i ögat lite. Inte helt random, med fullt allvarlig ton mot någon du inte känner.
Jag kände i stunden inte ens jag kunde avgöra om han försökte vara rolig eller menade allvar utan kände mig bara som en belastning.
SAS och deras ”service” så som jag tyvärr definierar den. (Inte bara pga detta).
Det finns olika nivåer av vegetarian. Vissa tycker att det är OK med fisk vissa inte (vegan).Reste ARN-CHP-BOS förra veckan, wifi fungerade varken dit eller hem, stolen i business levde sitt egna liv. Flög plus hem och tydligen fanns det ingen vegetarisk kost registrerad på mig, flygvärdinnan sa att det var vanlig mat eller ingen mat så tog en bricka gör att iallafall kunna äta salladen. Även salladen innehöll fisk. Fyllde i SAS feedback när jag kom hem och sa inget om kompensation och fick ett svar som jag inte förväntade mig.
Sedan när är fisk vegetariskt? Och hur kan hin säga att de alltid försöker hjälpa till med vegetarisk kost när jag fick veta att det var kött eller inget, de erbjöd mig inte ens extra bröd..
Reste ARN-CHP-BOS förra veckan, wifi fungerade varken dit eller hem, stolen i business levde sitt egna liv. Flög plus hem och tydligen fanns det ingen vegetarisk kost registrerad på mig, flygvärdinnan sa att det var vanlig mat eller ingen mat så tog en bricka gör att iallafall kunna äta salladen. Även salladen innehöll fisk. Fyllde i SAS feedback när jag kom hem och sa inget om kompensation och fick ett svar som jag inte förväntade mig.
Sedan när är fisk vegetariskt? Och hur kan hin säga att de alltid försöker hjälpa till med vegetarisk kost när jag fick veta att det var kött eller inget, de erbjöd mig inte ens extra bröd..
Svarade på mejlat men vet inte riktigt hur jag ska gå vidare?