Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Är det bara jag, eller har kundtjänstsituationen på SAS urartat?

Försöker få tag på Tallin, får valet att bli uppringd. Blir uppringd några minuter senare, men sitter sen bara i kö. Efter 40 minuter lägger jag på.

Försöker med chatten (vill veta om Plus har tillgång till lounge på Narita nuförtiden, är ju omöjligt att utläsa på nya usla sas.se): väntar i kö en timme, får sedan meddelande om att chatten avslutats eftersom jag "varit inaktiv".

Jag antar att detta beror på den nya, usla webben? Det har ju gått nio månader sen lansering. Kanske dags att sparka CIO nu?
Dock när sambon och jag var i Tokyo och skulle åka hem i plus så fick vi en biljett till lounge, dock var detta strax efter dom ändrat reglerna så personalen var kanske inte informerad.
Men SAS brukar ju inte vara så bra på just info så du kanske kan få tillgång ändå, men räkna inte med det, se det som en bonus.
Vi chekade in i plus/bizz desken.
 
Dock när sambon och jag var i Tokyo och skulle åka hem i plus så fick vi en biljett till lounge, dock var detta strax efter dom ändrat reglerna så personalen var kanske inte informerad.
Men SAS brukar ju inte vara så bra på just info så du kanske kan få tillgång ändå, men räkna inte med det, se det som en bonus.
Vi chekade in i plus/bizz desken.
Kommer du ihåg vilken lounge det var?
 
Ibland blir man ju bara less, skickade till diamond supporten att jag ville ha poägn utifrån bokad routing och inte det jag blev ombokad till för 10 dagar sedan. Fick till svar att jag måste ta detta via ebretro, vilket kanske är ok. Skickar ett mail dit och får då till svar att jag kan itne efterregistrera poäng förrän 14 dagar efter min flight.
Det är inte frågan om någon efterregistrering utan en justering så det blir rätt poäng. Ska man ändå behöva vänta 14 dagar på något sådant? Det var dessutom en "supervisor" som skickade detta svar.
 
Ibland blir man ju bara less, skickade till diamond supporten att jag ville ha poägn utifrån bokad routing och inte det jag blev ombokad till för 10 dagar sedan. Fick till svar att jag måste ta detta via ebretro, vilket kanske är ok. Skickar ett mail dit och får då till svar att jag kan itne efterregistrera poäng förrän 14 dagar efter min flight.
Det är inte frågan om någon efterregistrering utan en justering så det blir rätt poäng. Ska man ändå behöva vänta 14 dagar på något sådant? Det var dessutom en "supervisor" som skickade detta svar.
Tror att detta kan vara ett standardmail de skickar ut. Fick exakt samma text på två mail jag skickade dit.
Förresten, gäller samma om man reser inom Star Alliance? Hade tidigare en resa med Singapore Airlines som Lufthansa bokade om pga försening. Gäller fortfarande poäng enligt ursprunglig resa?
 
Tror att detta kan vara ett standardmail de skickar ut. Fick exakt samma text på två mail jag skickade dit.
Förresten, gäller samma om man reser inom Star Alliance? Hade tidigare en resa med Singapore Airlines som Lufthansa bokade om pga försening. Gäller fortfarande poäng enligt ursprunglig resa?
Så vitt jag vett kan man få poäng för ursprunglig resa när man krediterar poängen till bolag A och får flyga med B men om du vill kreditera poängen till bolag C så funkar det inte dvs eurobonus registrering för en Singapore Airlines resa som blev en lufthansa resa funkar inte.
En SAS resa som blev Lufthansa ska funka.
 
Så vitt jag vett kan man få poäng för ursprunglig resa när man krediterar poängen till bolag A och får flyga med B men om du vill kreditera poängen till bolag C så funkar det inte dvs eurobonus registrering för en Singapore Airlines resa som blev en lufthansa resa funkar inte.
En SAS resa som blev Lufthansa ska funka.
Tackar :)
Men man bör väl iaf få poäng enligt den bokningsklass man reste i iaf?
Krediterar EuroBonus.
 
Ibland blir man ju bara less, skickade till diamond supporten att jag ville ha poägn utifrån bokad routing och inte det jag blev ombokad till för 10 dagar sedan. Fick till svar att jag måste ta detta via ebretro, vilket kanske är ok. Skickar ett mail dit och får då till svar att jag kan itne efterregistrera poäng förrän 14 dagar efter min flight.
Det är inte frågan om någon efterregistrering utan en justering så det blir rätt poäng. Ska man ändå behöva vänta 14 dagar på något sådant? Det var dessutom en "supervisor" som skickade detta svar.

Att vara "supervisor" medför inte med automatik att man är läskunnig :(
 
Toppen