Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Måste först erkänna att jag trodde aldrig jag skulle skriva i denna tråd.
Har bokat för ca 6 månader sedan en award biljett ARN-FRA-BKK-SIN och retur, avresa imorgon med SAS klockan 9,05 till FRA och sedan med TG921 till BKK nu är TG921 senare lagd med 2 timmar och ankomsten är 08,25
I BKK skall jag möta upp 4 personer för att vi skall gemensamt skall åka en TG maskin som går 08,00 BKK-SIN.

Klockan 11,00 fick jag ett mail från SAS och ett SMS att jag skall ringa dem omg.
Gör det och får höra att TG921 är senarelagd med 2 timmar.
Säger att jag missar mitt flyg till SIN och frågar vad hon har för alternativ, hon har inget alternativ utan ber mig ringa till TG.
Efter ett samtal med en trevlig person på TG så säger de att de kan boka om mig till MXP-BKK med ankomst 05,50, men jag måste ringa SAS för att det är de som skall göra ombokningen till ARM-CPH-MXP, frågar kan det även fixa MXP-BKK, det skall inte vara något problem säger han.

Ringer SAS och talar om att jag har talat med NN på TG som säger att jag skall boka om enligt ovan.
Efter några minuter kommer han och säger att det är ombokat men jag får åka i Eco för att det finns inga plaster där framme.
Ja ha säger jag, jo med det är samma stolar säger han i nästa andetag, tror att jag har flugit mer SAS än han genom åren
Kollar med Expertflyer och det finns fler platser än 9 i plus både på ARN-CPH och även på CPH-MPX

Ringer tillbaka till SAS och frågar varför jag inte får åka plus när jag har betalt en sådan plats med poäng, får svaret att Du har ju bokat om denna biljett!!!
Ber att få tala med någon ansvarig, hon är upptagen får jag till svar men hon ringer inom 15-20 minuter, trot eller inte men hon ringer efter 15 minuter och jag berättar och hon skall kolla.
Väntar i luren i ca 20 minuter och hon glatt säger att vi har hittat en avgång med TG via HKT och sedan till BKK och den går i morgon kväll klockan 20,45!!!!!
Talar om att det inte är något alternativ utan frågar om PLUS till MPX, nej det går inte efter som vi inte har några award plaster kvar, jo men ni har minst 9 platser lediga i PLUS på varje flygning säger jag , och får till svar det har ingen betydelse.
Jag frågar vadEU261/2004 säger i detta och det vet hon inte får jag till svar.
Vad säger EU261/2004 frågar jag tror att jag vet svaret men vill fråga här notera det var 22 timmar innan första avgång jag fick mailet. Tack om någon läste ända hit, jag är upprörd och förbannad.
 
Måste först erkänna att jag trodde aldrig jag skulle skriva i denna tråd.
Har bokat för ca 6 månader sedan en award biljett ARN-FRA-BKK-SIN och retur, avresa imorgon med SAS klockan 9,05 till FRA och sedan med TG921 till BKK nu är TG921 senare lagd med 2 timmar och ankomsten är 08,25
I BKK skall jag möta upp 4 personer för att vi skall gemensamt skall åka en TG maskin som går 08,00 BKK-SIN.

Klockan 11,00 fick jag ett mail från SAS och ett SMS att jag skall ringa dem omg.
Gör det och får höra att TG921 är senarelagd med 2 timmar.
Säger att jag missar mitt flyg till SIN och frågar vad hon har för alternativ, hon har inget alternativ utan ber mig ringa till TG.
Efter ett samtal med en trevlig person på TG så säger de att de kan boka om mig till MXP-BKK med ankomst 05,50, men jag måste ringa SAS för att det är de som skall göra ombokningen till ARM-CPH-MXP, frågar kan det även fixa MXP-BKK, det skall inte vara något problem säger han.

Ringer SAS och talar om att jag har talat med NN på TG som säger att jag skall boka om enligt ovan.
Efter några minuter kommer han och säger att det är ombokat men jag får åka i Eco för att det finns inga plaster där framme.
Ja ha säger jag, jo med det är samma stolar säger han i nästa andetag, tror att jag har flugit mer SAS än han genom åren
Kollar med Expertflyer och det finns fler platser än 9 i plus både på ARN-CPH och även på CPH-MPX

Ringer tillbaka till SAS och frågar varför jag inte får åka plus när jag har betalt en sådan plats med poäng, får svaret att Du har ju bokat om denna biljett!!!
Ber att få tala med någon ansvarig, hon är upptagen får jag till svar men hon ringer inom 15-20 minuter, trot eller inte men hon ringer efter 15 minuter och jag berättar och hon skall kolla.
Väntar i luren i ca 20 minuter och hon glatt säger att vi har hittat en avgång med TG via HKT och sedan till BKK och den går i morgon kväll klockan 20,45!!!!!
Talar om att det inte är något alternativ utan frågar om PLUS till MPX, nej det går inte efter som vi inte har några award plaster kvar, jo men ni har minst 9 platser lediga i PLUS på varje flygning säger jag , och får till svar det har ingen betydelse.
Jag frågar vadEU261/2004 säger i detta och det vet hon inte får jag till svar.
Vad säger EU261/2004 frågar jag tror att jag vet svaret men vill fråga här notera det var 22 timmar innan första avgång jag fick mailet. Tack om någon läste ända hit, jag är upprörd och förbannad.
Ring tillbaka, be att få prata med supervisor
 
Jag tror tyvärr inte Tallinn har mandat att skapa upp fler award platser i plus om de är sålda så där är det lite problem.
Att de borde kunna lösa det är ju dock en annan sak. I detta fall är det inte SAS som ställt till det utan Thai och sas får nu fixa situationen som uppstått.

Det har ju hänt tidigare att man fått en revenue biljett på ett ben i bokningen,det har dock varit när sas själva gjort fel vilket de i detta fall inte har gjort då de fick hantera en ombokning pga ändrade tider.
 
Jag tror tyvärr inte Tallinn har mandat att skapa upp fler award platser i plus om de är sålda så där är det lite problem.
Tallinn? Var någonstans har @011430121 skrivit att han bokat med AmEx-voucher?

Edit: @011430121 - de snackar bara skit, vid irrops och tidtabellsändringar så brukar bolagen vara rätt tillmötesgående. HUACA hjälper förhoppningsvis.
Klart som korvspad att de kan trolla fram en Plus-awardplats på sina egna maskiner... undrar vad de sysslar med på SAS egentligen, hade jag varit ansvarig för SAS kundtjänst hade jag sagt upp mig för länge sen, se bara på vilken ovärdig och katastrofalt dålig service de levererar...
 
Last edited:
Tallinn? Var någonstans har @011430121 skrivit att han bokat med AmEx-voucher?

Edit: @011430121 - de snackar bara skit, vid irrops och tidtabellsändringar så brukar bolagen vara rätt tillmötesgående. HUACA hjälper förhoppningsvis.
Klart som korvspad att de kan trolla fram en Plus-awardplats på sina egna maskiner... undrar vad de sysslar med på SAS egentligen, skulle jag varit ansvarig för SAS kundtjänst hade jag sagt upp mig för länge sen, se bara på vilken ovärdig och katastrofalt dålig service de levererar...
Står ju inte att det är Amex-vocuher, drog bara den slutsatsen, my bad.
Även om det inte är Tallinn som fixar bokningen så tror jag att det är revenue management som måste fixa fram en award-plats om de är slut. Vanliga kundtjänst kan mig veterligen inte få fram fler award-platser på en SAS-flight. Det är ju självklart något de borde kunna göra i detta fall, men jag ser inte riktigt hur det är SAS fel att Thai-planet kommer avgå 2 timmar senare som orsaker denna situation.
 
Ingen AmEx-voucher, men ringde SAS igen efter Sveg har stängt och hamnade i Tallin och på 5 minuter ordnade de till PLUS på ARN-CPH-MXP!
Kanske litet problem att sitta i GO, men jag tycker att som EBD och haft minst EBG sedan 1992 att jag inte fick den service jag borde få som trogen kund hos SAS, när det inte var jag som ville bli ombokad.
Om jag hade behållt min bokning på TG921 så hade det varit en solklar EU261/2004!
 
Det är det inte. Men det kostar ingenting att vara tillmötesgående och ta hand om en lojal kund som med all säkerhet finansierat ett antal SAS-löner genom åren...
Tror tyvärr inte kundtjänst man ringer till tittar mycket på hur lojal man är, blir en helt annan sak dock när man mailar Diamond supporten.

Ingen AmEx-voucher, men ringde SAS igen efter Sveg har stängt och hamnade i Tallin och på 5 minuter ordnade de till PLUS på ARN-CPH-MXP!
Kanske litet problem att sitta i GO, men jag tycker att som EBD och haft minst EBG sedan 1992 att jag inte fick den service jag borde få som trogen kund hos SAS, när det inte var jag som ville bli ombokad.
Om jag hade behållt min bokning på TG921 så hade det varit en solklar EU261/2004!
Bra att veta att de kan fixa fram plus platser i Tallinn, det trodde jag inte.
Skönt att det löste sig trots allt även om det blev lite omständigt.
 
Toppen