Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Prova ring upp igen och se om du har bättre lycka den gången.

Som nämnts har SAS förmodligen skickat ut information om ändringen i god tid och i dessa mail framgår att ändringen anses "accepterad" av kund om man inte hör av sig inom 10(?) dagar. Kan tyckas lite snävt men det deras villkor vilka accepteras då man som kund köper biljetten. Att mailet hamnar i skräpkorgen, går till en e-post kunden efteråt har ändrat eller bara "försvinner" tar inte SAS hänsyn till.

Vid de tillfällen jag har meddelats om ändring på detta sätt, även om det bara rör sig om en tidtabellsförskjutning på några minuter har SAS varit väldigt tillmötesgående med ombokning. Speciellt om jag serverar dem ett färdigt förslag.

Med jag råder dig att göra ett nytt försök och hör om de inte kan göra ett undantag? Det kan ju dock vara så att 13:30-flighten är fullbokad?

Skiter det sig helt kapitalt har jag två extra biljetter till deras konsert i Globen 16/12 till salu! :)

Lycka till!
 
Som någon som sitter och väntar på mitt flyg i 3h till eftersom jag trodde jag skulle flyga om 45 min istället för om 2h45min kan jag sympatisera med dig.

Min erfarenhet är att SAS inte brukar vara alltför hårda om det är de som ändrat flygningen och det finns plats på nästa flight, eftersom att du helt oavsett brukar kunna ringa och säga "det passar inte mig kan jag flyga xx istället?". Men det var länge sedan jag ställdes inför att jag behövde boka om en flight som SAS ställt in/ändrat på.
 
Du kan nog inte hitta annan leverantör som beter sig bättre. Om avgången varit ändrad sedan Maj så borde du ju haft tid att upptäcka det på egen hand, normalt så kollar iallafall jag mina bokningar nån gång i månaden fram till avreseveckan då jag brukar refresha dagligen.

Kan (tyvärr) bara instämma med detta. Vidare borde du väl fått ett SMS (eller pushnotis i appen) att du var klar för incheckning typ 22 timmar innan avgång? Förstår hur surt det måste kännas och lider verkligen med dig, men detta system med mailnotifiering när du bokat långt innan och en flight ändras är nog kutym i branschen.
 
Toppen