Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Blir trött på det ständiga schackspelande man får bedriva mot SAS nuförtiden då man blir omflyttad från den plats man har valt ombord flera ggr, både före och efter check in. Inte för att det spelar så stor roll vart jag sitter i planet på kortdistans, men man vill ju gärna veta vilken plats man har när man boardar...
Har mer eller mindre aldrig hänt mig. Väljer alltid fönster och nödutgång när det går och aldrig blivit flyttad från den platsen. Väljer aldrig första eller sista raderna heller utifall att de ökar / minskar antal stolar i plus/go.
 
För samma resa som jag fick
- Poäng för ursprunglig bokning, efter ombokning till annan rutt
- 5000 poäng för icke fungerande wi-fi
Så fick kompisen, på samma bokning
- Nej till poäng enligt ursprunglig bokning
- 3000 poäng för icke fungerande wi-fi, med motiveringen att de normalt inte ger mer än 1000 poäng för domestic flyg. Detta var Miami-Köpenhamn...?!

Jag vill egentligen inte ens placera posten i denna tråd då jag tycker SAS har skött det exemplariskt (för mig!), men finner det anmärkningsvärt hur kundtjänst hanterar identiska ärenden så olika.
 
Blir trött på det ständiga schackspelande man får bedriva mot SAS nuförtiden då man blir omflyttad från den plats man har valt ombord flera ggr, både före och efter check in. Inte för att det spelar så stor roll vart jag sitter i planet på kortdistans, men man vill ju gärna veta vilken plats man har när man boardar...

Jag håller med. Ofta byts platsen helt obegripligt. Jag väljer 1E + 1F vid bokningen. Märker nån dag innan avgång att vi är flyttade till 2A + 2B, 2C är upptagen (av okänd). 1E och 1F är lediga (liksom 1D). Jag flyttar tillbaka oss till 1E + 1F.

Vid incheckningen är vi tillbaka på 2A + 2B, med okänd granne i 2C. 1D, 1E, 1F är dock lediga så jag byter till 1E + 1F igen, som vi får behålla. Visst kunde de ha skett en equipment change som ändrats igen o igen men det låter osannolikt.
 
Jag håller med. Ofta byts platsen helt obegripligt. Jag väljer 1E + 1F vid bokningen. Märker nån dag innan avgång att vi är flyttade till 2A + 2B, 2C är upptagen (av okänd). 1E och 1F är lediga (liksom 1D). Jag flyttar tillbaka oss till 1E + 1F.

Vid incheckningen är vi tillbaka på 2A + 2B, med okänd granne i 2C. 1D, 1E, 1F är dock lediga så jag byter till 1E + 1F igen, som vi får behålla. Visst kunde de ha skett en equipment change som ändrats igen o igen men det låter osannolikt.

Har mer eller mindre aldrig hänt mig. Väljer alltid fönster och nödutgång när det går och aldrig blivit flyttad från den platsen. Väljer aldrig första eller sista raderna heller utifall att de ökar / minskar antal stolar i plus/go.
5 håller med och 1 har aldrig upplevt det. Känns som om SAS har problem.
 
Toppen