Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Tidigare har föräldrar ingått i den gruppen enligt SAS. Oklart varför man ändrat.

Däremot så är det ju automatspärrar numera, så det borde ju ha gått ändå så länge man inte pratar med någon.

De har tyvärr rätt:
Guldmedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner och egna barn) in i Loungen.

Kusin, mamma, pappa eller barnbarn är inte tillräckligt närstående.

Vilket innebär att min mor borde kunna ta med mig in om hon haft guld kort. Så närstående på ena hållet men inte det andra, eller....? I mina ögon en helt ogenomtänkt policy.

Din mor och du har ju troligen samma efternamn, att du inte drog en vit lögn att det var din fru och era gemensamma barn. ;-)

Njae, jag tror inte att särskilt många skulle gå på det. Jag tänkte faktiskt tanken, men det skulle vara uppenbart att jag ljög, så jag tänkte om snabbt. Bättre att ses som lite bråkstake än lögnare.

Tidigare har föräldrar ingått i den gruppen enligt SAS. Oklart varför man ändrat.

Däremot så är det ju automatspärrar numera, så det borde ju ha gått ändå så länge man inte pratar med någon.

Jag började fumla med automatspärren men vi fem stoppade upp kön så loungevärdinnan kallade fram oss till henne så hon skulle sköta det manuellt och avlasta kön. :(

Hade hon inte varit så "service minded" så hade vi kanske slunkigt igenom.

Samtidigt så ska det ju inte behöva vara så, att man måste fuska sig in. Nej, föräldrar och barn borde alltid ses som närstående, oavsett ålder eller annat.

Jag började fumla med automatspärren men vi fem stoppade upp kön så loungevärdinnan kallade fram oss till henne så hon skulle sköta det manuellt och avlasta kön. :(

Hade hon inte varit så "service minded" så hade vi kanske slunkigt igenom.

Samtidigt så ska det ju inte behöva vara så, att man måste fuska sig in. Nej, föräldrar och barn borde alltid ses som närstående, oavsett ålder eller annat.
Tyvärr är inte regelverket så. Bra att man i dom lägena kan betala sig in.

I SAS appen står de inget om att de måste vara närstående familj utan bara familjemedlemmar - står iofs som silverförmån under sommar/julperiod?

Attachments

• IMG_0054.PNG
    IMG_0054.PNG
    261,5 KB · Visningar: 273
SK 946 ORD-ARN i förrgår. Inga menyer i Business. Ingen notis om detta heller. Väl dags för fördrink enbart nonchalant fråga om vad önskar ni innan maten? Svarade att en meny vore trevligt. Lika nonchalant ursäktande att de aldrig lastades ombord.

Trist kunskap om maten när väl önskemål frågades innan servering, "ja vi har en fisk, en pasta och en oxkind". Nada kunskap om vinerna, "en från australien och en från frankrike". Människans nonchalans är lika förvånande varje gång. Att crew inte ens är villiga att läsa på sig om menyn och bry sig om presentation visar vilken nivå personerna är på.

SK 946 ORD-ARN i förrgår. Inga menyer i Business. Ingen notis om detta heller. Väl dags för fördrink enbart nonchalant fråga om vad önskar ni innan maten? Svarade att en meny vore trevligt. Lika nonchalant ursäktande att de aldrig lastades ombord.

Trist kunskap om maten när väl önskemål frågades innan servering, "ja vi har en fisk, en pasta och en oxkind". Nada kunskap om vinerna, "en från australien och en från frankrike". Människans nonchalans är lika förvånande varje gång. Att crew inte ens är villiga att läsa på sig om menyn och bry sig om presentation visar vilken nivå personerna är på.
Skicka in det till sas så mår det förhoppningsvis fram att någon är trött på sitt jobb. Inte ok någon stans med denna attityd ombord på planet.

Vilket innebär att min mor borde kunna ta med mig in om hon haft guld kort. Så närstående på ena hållet men inte det andra, eller....? I mina ögon en helt ogenomtänkt policy.
Det är en ganska genomtänkt policy. SAS vill inte att man ska få ta med sina fem fruar, 17 barn, 35 barnbarn och 3 svärmödrar samtidigt och därför har man gjort en gränsdragning på detta vis. Det är en ganska frikostig policy att tillåta så mycket gäster som de gör när det gäller närstående familj.

Toppen