Flög med SAS i nya kabinen i Business. Wi-fi funkade verkligen superdåligt, kanske ingen stor grej men jag tyckte det var lite störigt då jag tänkte göra lite enkelt arbete, kopplingen droppade varannan minut vilket gjorde wi-fi oanvändbart. Sedan hade jag problem med sätet när det gick in i sängläge, då stolen ändrade "hårdhet" hela tiden, så det var liksom en mekanisk justering i sätet hela tiden vilket gjorde att sätet justerades typ varannan minut. Detta var sjukt frustrerande och för mig som redan har svårt att somna på plan gjorde det hela helt omöjligt. Ankom till Shanghai extremt trött och med stor sömnbrist, och behövde infinna mig på ett möte någon timme efter landning. Alltså inte optimalt. Personalen försökte fixa sätet men det funkade inte och det fanns inga andra lediga platser :-(. SAS har erbjudit mig 15000 poäng - men jag betalade 3500 kr för att uppgradera till C - och det var enbart för att kunna sova och det gick inte pga. stolen. Är jag för girig för att jag förväntar mig mer? Vad är rimligt att "kontra" med och är det värt att kontra överhuvudtaget?