Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det han borde göra är såklart att skriva ett riktigt bittert klagomål till kundtjänst och beskriva som för oss, slå på ordentligt och kräva ursäkt och kompensation. Så får man ta det därifrån. Med tanke på dagens kränkningssamhälle borde SAS snabbt inse att sådana här fall kan explodera upp ordentligt och plötsligt befinner de sig i domstol mot DO..

Varför då? Jag har aldrig förstått de som tror att bara för att man kastar problem direkt på de som sitter högre upp i näringskedjan så blir saker bättre. Saker och ting ska eskaleras korrekt, annars blir det bara fel i slutändan. Det @Tjaeng råkat ut för är givetvis inte OK, men det innebär inte att man ska börja maila koncernledningen för det - det är minst lika fel.

Håller med. Är tveksam över att ens kontakta kundtjänst, vad kan egentligen bli utfallet? Att personen får en tillsägelse och att det blir dålig stämning nästa gång jag råkar på samma CC på en flight?

Håller med. Är tveksam över att ens kontakta kundtjänst, vad kan egentligen bli utfallet? Att personen får en tillsägelse och att det blir dålig stämning nästa gång jag råkar på samma CC på en flight?
Skriva till kundtjänst tycker jag absolut du ska göra! Om du inte vill hänga ut personen specifikt behöver du ju inte nämna dennes namn utan bara tala om att du blev dåligt bemött av personalen.

Självklart skall du skriva och klaga ordentligt, kräva ekonomisk kompensation för sveda och värk samt massor av poäng för dålig mjukvara!

Så här har SAS behandlat sina kunder i 20 år. Då var personalen tröttt gamla och sura. Dom har inte blivit yngre. Vad för ändring väntar ni er???

Dåligt service och inget angagemang är sas ledord sen Carlzons tid.

Tjaeng det ursäktar inte hur de bemöte dig, och du ska klart ta all kompensation du kan få.

För ett tag sedan blev jag av med mitt eurobonus kort, gick in på hemsidan för att beställa ett ersättningskort.
I dialogen om att beställa ett nytt kort ber de att man ska kolla vilken adress man har, perfekt då jag annars hade missat att jag hade en gammal (svensk) adress i min profil. Byter adress till min nederländska och beställer ett nytt kort.

Sen börjar väntetiden. Efter ungefär 5-6 veckor så kontaktar jag kundtjänst, som inte hade någon koll. De skulle se om något särskilt stoppade mitt nya kort.

Ytterligare någon månad fram i tiden så råkar jag befinna mig på min gamla adress, och se där så hade mitt kort kommit dit. Ett Travelcash kort. Till fel adress.

För att göra saker och ting ännu värre så tror SAS inte att jag har beställt ett travel cash kort. Så jag har inte ens möjligheten att aktivera det.

För ett tag sedan blev jag av med mitt eurobonus kort, gick in på hemsidan för att beställa ett ersättningskort.
I dialogen om att beställa ett nytt kort ber de att man ska kolla vilken adress man har, perfekt då jag annars hade missat att jag hade en gammal (svensk) adress i min profil. Byter adress till min nederländska och beställer ett nytt kort.

Sen börjar väntetiden. Efter ungefär 5-6 veckor så kontaktar jag kundtjänst, som inte hade någon koll. De skulle se om något särskilt stoppade mitt nya kort.

Ytterligare någon månad fram i tiden så råkar jag befinna mig på min gamla adress, och se där så hade mitt kort kommit dit. Ett Travelcash kort. Till fel adress.

För att göra saker och ting ännu värre så tror SAS inte att jag har beställt ett travel cash kort. Så jag har inte ens möjligheten att aktivera det.

Alle eurobonuskort er jo travel cash nå, er de ikke?

Alle eurobonuskort er jo travel cash nå, er de ikke?

Nej, jag beställde och fick hem ett vanligt kort med magnetremsa och utan chip/Travel Cash så sent som för en månad sedan. Tror dock att man måste ringa dem, eftersom beställningen via hemsidan genererar ett kort med Travel Cash (tror jag).

Toppen