Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Varför då? Jag har aldrig förstått de som tror att bara för att man kastar problem direkt på de som sitter högre upp i näringskedjan så blir saker bättre. Saker och ting ska eskaleras korrekt, annars blir det bara fel i slutändan. Det @Tjaeng råkat ut för är givetvis inte OK, men det innebär inte att man ska börja maila koncernledningen för det - det är minst lika fel.
Varför blir det fel i slutändan? Jag vet inte vad du har för erfarenhet gällande detta men det låter som att du gissar / tycker i detta fall. Visst så kan top management complaints göra att saker och ting blir bättre. Varje customer service med självaktning tar sådana complaints på största allvar och action därefter (såklart där det finns fog att ta det på allvar, vilket detta fall såklart är).

Varför blir det fel i slutändan? Jag vet inte vad du har för erfarenhet gällande detta men det låter som att du gissar / tycker i detta fall. Visst så kan top management complaints göra att saker och ting blir bättre. Varje customer service med självaktning tar sådana complaints på största allvar och action därefter (såklart där det finns fog att ta det på allvar, vilket detta fall såklart är).

Ok, om vi då antar för en stund att det är bra att maila till ledning i denna situation. Varför ska jag inte maila Rickard varje gång jag vill boka en biljett med SAS? Eller varför inte gå fram och knacka på i cockpit istället för att trycka på call-button? Något mer överdrivna exempel, men ändå inte. Poängen är att om man går in på fel nivå i en organisation så är det mycket mer troligt att resultatet inte blir helt som man hoppats på.

Ok, om vi då antar för en stund att det är bra att maila till ledning i denna situation. Varför ska jag inte maila Rickard varje gång jag vill boka en biljett med SAS? Eller varför inte gå fram och knacka på i cockpit istället för att trycka på call-button? Något mer överdrivna exempel, men ändå inte. Poängen är att om man går in på fel nivå i en organisation så är det mycket mer troligt att resultatet inte blir helt som man hoppats på.
Nu försöker du lägga saker i min mun som inte har något som helst med detta att göra. Det är du som likställer att bli diskriminerad pga etnicitet med att vilja boka en biljett. En totalt irrelevant jämförelse.

Som jag skrev innan så verkar du inte ha någon erfarenhet om Top Management Complaints utan gissar / tycker bara. Jag vet inte hur SAS är uppbyggt, men jag antar att med tanke på företagets storlek så har de en process för att hantera TMC på ett korrekt sätt. Vilket betyder att är det någon som barnsligt nog mailar Rickard om att boka biljett så hamnar de i soptunnan. Är det någon som blivit diskriminerad så tar man det på största allvar.

SAS agerande under den pågående radarkrisen är under all kritik.

Flera timmar har gått sedan flygtrafiken stoppades. Det enda som står på SAS hemsida är i nuläget följande:

TRAFIKINFORMATION
(Sidan uppdaterad kl. 14:01, 19 maj 2016)

På grund av tekniska problem med Luftfartsverkets kommunikationssystem påverkas flygtrafiken i Sverige. Ytterligare information kommer. Information om ditt flyg hittar du här:
r flyget i tid? Eventuella flygfrseningar - SAS

De senaste snart två timmarna har alltså ingenting av värde skett. Länken de hänvisar till för att se statusen på flygen visar dessutom glatt att flygen är "I tid" trots att detta givetvis är helt felaktigt. Hur kan man misslyckas så kapitalt med att åtminstone informera?

Nu försöker du lägga saker i min mun som inte har något som helst med detta att göra. Det är du som likställer att bli diskriminerad pga etnicitet med att vilja boka en biljett. En totalt irrelevant jämförelse.

Nej, jag överdriver lite för att få fram en poäng. Orsakerna är olika men effekten blir densamma.

Som jag skrev innan så verkar du inte ha någon erfarenhet om Top Management Complaints utan gissar / tycker bara. Jag vet inte hur SAS är uppbyggt, men jag antar att med tanke på företagets storlek så har de en process för att hantera TMC på ett korrekt sätt. Vilket betyder att är det någon som barnsligt nog mailar Rickard om att boka biljett så hamnar de i soptunnan. Är det någon som blivit diskriminerad så tar man det på största allvar.
Det är korrekt att jag inte har jättemycket erfarenhet. Den erfarenhet jag har är att jag fått tillbaka långa utläggningar från fel personer (oftast advokater) om varför jag inte kan stämma företaget (vilket jag inte i något av fallen varit intresserad av att göra).

Det är fullt möjligt att SAS hanterar saker på annat vis, det vet jag inte, men varför ska alla envisas med att gå direkt till toppen? Använd kundtjänst först - om det misslyckas kan man fundera på hur man ska eskalera. Här kan man jämföra det med att alla får priority boarding - vad är då vitsen med det?

Det är ett ganska konstigt synsätt i min värld att man måste kontakta VD/ledning för att få något att hända och att det ska vara första steget.

Den här föreställning hade kag fram tills jag lärt mig att de uppskattar mycket om man försöker tala lite danska med dem, då har jag fått grym service, testa med att bjuda på dig lite så ska du se att surheten omvandlas till gemytlighet ;)

Hur menar du "tala danska"? De enda fallen av försök till danskspråkighet jag och någon av mina vänner nånsin provat på är ju när man ska ge en helt normal mening en dansk touch bara för att det är ett så himla roligt språk. Undrar om de skulle uppskatta detta. Skulle jag göra det på allvar så skulle jag inte kunna hålla mig för skratt. Kamelåså etc.

Hur menar du "tala danska"? De enda fallen av försök till danskspråkighet jag och någon av mina vänner nånsin provat på är ju när man ska ge en helt normal mening en dansk bara för att det är ett så himla roligt språk. Undrar om de skulle uppskatta detta. Skulle jag göra det på allvar så skulle jag inte kunna hålla mig för skratt. Kamelåså etc.
Tänkte närmaste på att om man bjuder till lite grann så brukar man få mer tillbaka. Sen om det är med lite danska, ett extra leende...

Toppen