Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag håller med att jag kanske borde kollat lite tidigare, men man tror inte något liknande händer. Nu är jag på väg i varje fall, sitter i Helsingfors för vidare resa till USA, Florida

Hoppas du hittade något bra alternativ. Kanske borde du kräva SAS på pengarna för biljetten i utbyte mot de 66000 poängen de drog? Om det är en bra affär för dig vill säga...

Jag håller med att jag kanske borde kollat lite tidigare, men man tror inte något liknande händer. Nu är jag på väg i varje fall, sitter i Helsingfors för vidare resa till USA, Florida

Det tror man aldrig, likt förbannat händer dylika saker med jämna mellanrum. Bra att du kom iväg, i vilket fall.

Vid utresa till BCN:
Ingen fungerande plusincheckning, dålig mat, otrevlig flygvärdinna, borttappat bagage och dessutom var vi tvungna att uppehålla oss 5 timmar i vårt boende i inväntan på bagage.

Vid utresa till CPH:
Ingen fungerande plusincheckning, dålig mat, 40 min väntetid på bagage.

Ähh, bara en massa irritationsmoment helt enkelt. Inte värdigt pluskonceptet.

Flög OSL-ARN idag. 2x2 personer med EBG resp EBS i varje bokning.

När vi får våra boardingkort visar det sig att ingen av oss fått de platser vi bokade när vi gjorde bokningen för ganska länge sedan (och som var korrekta så sent som i helgen) utan vi har istället fått mittensäten på olika rader. Försöker prata med personalen på OSL som är väldigt ointresserade av att lösa problemet och bara hänvisar till att det är en full flight.

Väl ombord visar det sig att de flesta verkar ha fått helt andra platser än de som de bokat så antagligen har de skiftat till en annan flygplansmodell än vad som ursprungligen var tänkt.

Jag tycker dock det verkar väldigt konstigt att man inte kan seata personer med status och på samma bokning tillsammans och sätter EBGs i mittsäten. Jag är iofs inte förvånad när SKIT är involverade, men det här var inte speciellt snyggt skött.

Flög OSL-ARN idag. 2x2 personer med EBG resp EBS i varje bokning.

När vi får våra boardingkort visar det sig att ingen av oss fått de platser vi bokade när vi gjorde bokningen för ganska länge sedan (och som var korrekta så sent som i helgen) utan vi har istället fått mittensäten på olika rader. Försöker prata med personalen på OSL som är väldigt ointresserade av att lösa problemet och bara hänvisar till att det är en full flight.

Väl ombord visar det sig att de flesta verkar ha fått helt andra platser än de som de bokat så antagligen har de skiftat till en annan flygplansmodell än vad som ursprungligen var tänkt.

Jag tycker dock det verkar väldigt konstigt att man inte kan seata personer med status och på samma bokning tillsammans och sätter EBGs i mittsäten. Jag är iofs inte förvånad när SKIT är involverade, men det här var inte speciellt snyggt skött.
Det här har ju diskuterats nyligen på forumet. Tipset från en medveten resenär är att alltid kolla och bevaka platser i appen fram till incheckning stänger.

Toppen