Reste från Gazipasa igår. Eftersom vi inte hade något bagage att checka in så är det så klart smidigast med mobila boardingpass. När jag försökte checka in så fick jag följande meddelande:
Ringde Guldsupporten, fungerade inte utan samtalet kopplades ner när man kom till "Välkommen till SAS" (på dansk och efter man knappat in EB nummer). Provade flera gånger under en timme med samma resultat.
Mailade Guldsupporten på lördagsmorgonen, fortfarande inget svar.
Efter en stund fick jag en känsla av deja vu, från GZP kan man inte checka in on-line! Det som är lite irriterande är feltexten "
Hittar inte bokningen" som kan likställas med "
Bokningen finns inte". "
On-line check in ej möjlig" hade känts som ett mer relevant error message.
Nåväl, senare på dagen så bar det iväg till flygplatsen. Två diskar, en för Plus och en för Minus. Ingen kö i Plusdisken så vi vandrade dit. När vi var en meter från disken så lämnade (!) personen som satt där sin plats och pekade på Minuskön samtidigt som han sa några fraser på turkiska. Eftersom vi inte hade bagage så slängde jag passen på disken och ställde mig först i kön. Antar att det muttrades en del bakom.
Dags för boarding:
Scandinavian Airlines to Copenhagen, boarding for you! OK, varför skall man klydda till det när man kan göra det enkelt?
Denna kväll var vi tre par i hela Pluskabinen. Med andra ord en bra förutsättning för "lite" service. Maten, som bestod av rostbiff, potatis och coleslaw sallad, smakade alldeles utmärkt. Dessutom upplagd på en duk!

. Servicen var under hela resan lika god som maten och dessutom trevlig på ett behagligt sätt.
Så, en lite mixad upplevelse denna gång. Hur som helst så väger naturligtvis upplevelsen i kabinen tyngst, så kanske ligger inlägget i fel tråd

.