Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag är EBD och jätteofta när jag flyger så funkar seat block vilket är skönt när man vill ha lite extra space. Men tyvärr funkar det väldigt dåligt på andra platser. Tex när jag bokar bord på restaurang så är det ofta så att jag får någon som sitter vid bordet bredvid. Samma sak på tunnelbanan i Stockholm och London. Speciellt runt rusningstrafik hade det varit skönt om det fungerade bättre. Ibland är jag inte ens garanterad säte och att vifta med diamantkortet har än så länge inte varit speciellt framgångsrikt.

Vad är det egentligen som gäller?

(Tycker SAS borde köra Seatblock Everywhere som en kampanj första April nästa år)

Seriöst,existerar seatblock fortfarande? Har då knappast inte fått det senaste gångerna??

Jag har aldrig märkt att det fungerar automatiskt i vare sig Plus eller Go. Business longhaul har de via handpåläggning erbjudit sig att blocka (gamla kabinen), men annars inget.

Seriöst,existerar seatblock fortfarande? Har då knappast inte fått det senaste gångerna??
När man flyger mellan huvudstädertriangel så finns det inga seatblock i praktiken oftast. (noll gång mellan Oslo-Stockholm, Köpenhamn-Stockholm)
Men när man flyger rutter där det är lite glest i kabinen så har seatblock fungerat hyfsat bra för mig.
(Stockholm-Hamburg, Stockholm-Stavanger)

Tycker seatblock har fungerat rätt bra när jag åkt, hade bl.a. block igår i Go ARN-CPH och CPH-LHR med rätt hög beläggning på båda flighterna.

Reste från Gazipasa igår. Eftersom vi inte hade något bagage att checka in så är det så klart smidigast med mobila boardingpass. När jag försökte checka in så fick jag följande meddelande:
upload_2016-4-10_21-14-34.png

Ringde Guldsupporten, fungerade inte utan samtalet kopplades ner när man kom till "Välkommen till SAS" (på dansk och efter man knappat in EB nummer). Provade flera gånger under en timme med samma resultat.

Mailade Guldsupporten på lördagsmorgonen, fortfarande inget svar.

Efter en stund fick jag en känsla av deja vu, från GZP kan man inte checka in on-line! Det som är lite irriterande är feltexten "Hittar inte bokningen" som kan likställas med "Bokningen finns inte". "On-line check in ej möjlig" hade känts som ett mer relevant error message.

Nåväl, senare på dagen så bar det iväg till flygplatsen. Två diskar, en för Plus och en för Minus. Ingen kö i Plusdisken så vi vandrade dit. När vi var en meter från disken så lämnade (!) personen som satt där sin plats och pekade på Minuskön samtidigt som han sa några fraser på turkiska. Eftersom vi inte hade bagage så slängde jag passen på disken och ställde mig först i kön. Antar att det muttrades en del bakom.

Dags för boarding: Scandinavian Airlines to Copenhagen, boarding for you! OK, varför skall man klydda till det när man kan göra det enkelt?

Denna kväll var vi tre par i hela Pluskabinen. Med andra ord en bra förutsättning för "lite" service. Maten, som bestod av rostbiff, potatis och coleslaw sallad, smakade alldeles utmärkt. Dessutom upplagd på en duk! ;). Servicen var under hela resan lika god som maten och dessutom trevlig på ett behagligt sätt.

Så, en lite mixad upplevelse denna gång. Hur som helst så väger naturligtvis upplevelsen i kabinen tyngst, så kanske ligger inlägget i fel tråd:).

Pandion ringer kundtjänst för att prata om att ett leg på en award-resa har blivit business istället för first. Agenten säger att
"ja, de cancellerade flighten, och sen så satte de in den igen, så ni har platser så det är inga problem".
Pandion: "Nja, vi har platser, men det är ju inte first längre, utan business"
Kundtjänst: "Men så är det, samma som SAS Business"
Pandion: "Nja, det är ju klass I och inte O, så det är ju bara business och inte first"
Kundtjänst: "Ja, samma som SAS Business"

Sen bortkopplad i fem minuter för att agenten skall se vad som har hänt...

Kundtjänst: "Thai har gjort något, ring Thai".

Pandion ringer kundtjänst för att prata om att ett leg på en award-resa har blivit business istället för first. Agenten säger att
"ja, de cancellerade flighten, och sen så satte de in den igen, så ni har platser så det är inga problem".
Pandion: "Nja, vi har platser, men det är ju inte first längre, utan business"
Kundtjänst: "Men så är det, samma som SAS Business"
Pandion: "Nja, det är ju klass I och inte O, så det är ju bara business och inte first"
Kundtjänst: "Ja, samma som SAS Business"

Sen bortkopplad i fem minuter för att agenten skall se vad som har hänt...

Kundtjänst: "Thai har gjort något, ring Thai".
Trist att inte ens Pandion har egen service kvar. För dåligt.

Toppen