Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Otroligt irriterad på SAS just nu. Jag ringde in och bokade en resa i Plus med resecheckar/vouchers jag hade och säkerhetsställde när jag bokade att man fick tillbaka allt om man bokade av och jo, - fullt återbetalningsbar eftersom det är Plus svarade man mig.

Jag kan inte resa den bokade resan och ringer in igen och frågar om jag kan boka av min resa och få den återbetalad eftersom det är Plus och de svarar ja, absolut. Vi avbokar och återbetalar.

Sen när jag aldrig får något tillbaka ringer jag och frågar när mina vouchers kommer varpå jag får till svar att jag bara kan få hälften tillbaka. Vouchers är bara återbetalningsbara till 50%.

Inget jag visste och givetvis något de då måste säga när jag bokar och uttryckligen frågar både när jag bokar och när jag bokar av! Eller rättare sagt de ljög alt. svarade mig fel både när jag bokade och bokade av eftersom de vid båda dessa tillfällen sa att resan var fullt återbetalningsbar.

Det sura är ju att jag hade ju såklart bara bokat om resan då till annat datum istället för att boka av om jag visste att jag skulle förlora hälften...
 
Otroligt irriterad på SAS just nu. Jag ringde in och bokade en resa i Plus med resecheckar/vouchers jag hade och säkerhetsställde när jag bokade att man fick tillbaka allt om man bokade av och jo, - fullt återbetalningsbar eftersom det är Plus svarade man mig.

Jag kan inte resa den bokade resan och ringer in igen och frågar om jag kan boka av min resa och få den återbetalad eftersom det är Plus och de svarar ja, absolut. Vi avbokar och återbetalar.

Sen när jag aldrig får något tillbaka ringer jag och frågar när mina vouchers kommer varpå jag får till svar att jag bara kan få hälften tillbaka. Vouchers är bara återbetalningsbara till 50%.

Inget jag visste och givetvis något de då måste säga när jag bokar och uttryckligen frågar både när jag bokar och när jag bokar av! Eller rättare sagt de ljög alt. svarade mig fel både när jag bokade och bokade av eftersom de vid båda dessa tillfällen sa att resan var fullt återbetalningsbar.

Det sura är ju att jag hade ju såklart bara bokat om resan då till annat datum istället för att boka av om jag visste att jag skulle förlora hälften...

Ouch surt!

De borde ha informerat dig om att de ser en avbokning som "kontantuttag" vilket ger 50% av värdet.

Det var dåligt.
 
Ouch surt!

De borde ha informerat dig om att de ser en avbokning som "kontantuttag" vilket ger 50% av värdet.

Det var dåligt.
Precis, vouchers är värda 50% i cash och du kan inte få en ny voucher utställd. Hade samma fundering för ca ett år sedan men då visste den jag pratade med hur det funkade. Trist när man får fel info :(
 
Yepp, känns ju som att de borde stå för vad de sagt vid två skilda tillfällen. De brukar ju säga att samtalen spelas in så beviset finns ju hos dem nånstans ;)
 
Tycker att det borde gå att få det utställt i vouchers, speciellt om det är inspelat att de lovat det... Skulle försöka ta det en vända med EBG/EBD-mailen och vara tydlig med vilka besked man fått.

Att det bara är 50% om man väljer kontant är inget att säga något om.
 
Jag har erfarenhet av att boka av en resa bokad med vouchers, och jag fick tillbaka hela beloppet i form av nya vouchers, så om du är EBG/EBD så skulle jag göra som @nota bene föreslår.

(i mitt fall så var det inte en Plus-resa, utan en resa i Go som jag avbokade med stöd av EU 261/2004 då den var mer än 5 timmar försenad)
 
Jag har erfarenhet av att boka av en resa bokad med vouchers, och jag fick tillbaka hela beloppet i form av nya vouchers, så om du är EBG/EBD så skulle jag göra som @nota bene föreslår.

(i mitt fall så var det inte en Plus-resa, utan en resa i Go som jag avbokade med stöd av EU 261/2004 då den var mer än 5 timmar försenad)
Fast en återbetalning p g a EU 261/2004 är ju något helt annat än en vanlig avbokning. De har sina egna regelverk.
 
Tycker att det borde gå att få det utställt i vouchers, speciellt om det är inspelat att de lovat det... Skulle försöka ta det en vända med EBG/EBD-mailen och vara tydlig med vilka besked man fått.

Att det bara är 50% om man väljer kontant är inget att säga något om.
Är EBG, men vad är EBG-mailen?
 
Skickade in några rader till SAS om ständiga equipment changes på inrikesflygen, och obefintlig information om saken. Så sent som i förra veckan stämde inte configen i automaten med hur planet såg ut 30 minuter senare.

Hej

tack för att du hört av dig till oss med dina synpunkter.

Vi på SAS har stort fokus på att ta vara på de synpunkter och förslag som våra resenärer delar med sig av. Därför är vi väldigt tacksamma för att du tagit dig tiden att höra av dig till oss med din syn på vår produkt.

Vi har idag vidarebefordrat din feedback till berörd avdelning så att de kan ta del av det du skrivit och använda sig av detta i sitt förbättringsarbete.

Ha en trevlig dag!

Ett riktigt icke-svar, och någonting de skulle kunna svara om i princip vad som helst. Lite för dåligt tycker jag.
 
Toppen