Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Visst är det konstigt hur man blir bemött på lika ställen. Min bild av Sundsvall är helt tvärtemot @Moco.
Har alltid fått ett sagolikt bemötande där. Nu är det - måste det i ärlighetens namn sägas - ett antal år sedan jag var mer än en frekvent resenär dit. Och marknadssituationen har ändrats lite grand.
Konstiga är att man inte vill inse att det är när något går på tok som det är värt mest att vara trevlig.

Idag tycker jag SAS sänkte sitt lågvattenmärke i kundservice om jag inte är helt ute och cyklar. Då jag ansåg att allting gick snett gällande service på SAS plus inrikes från Arlanda till Sundsvall så ville jag att kundtjänst skulle förklara vad jag kan förvänta mig. Enligt de så ingår numera inte fast track eller lounge vid inrikesresor. Är det verkligen så? Om det är så, när ändrade de det? Enligt kundtjänst gäller det bara Europa/Asien/USA. Vem ska då använda den fast track och loungen som finns till terminal 4 om inte de som köper dyrare biljetter? Bara de som reser frekvent?

Sen så stör jag mig på att jag fick en prioriterad bagage-tagg men fick mitt bagage absolut sist. Vet att det inte är en officiell förmån men varför försöker ens SAS-personalen på Arland få mig att tro att mitt bagage ska komma bland de första på bandet vid ankomstorten genom denna tagg? Bort med den säger jag isf!!

I Sundsvall så är det inte SAS som lossar bagaget, vet inte om det är Swedavias personal som sköter detta, tror att det bara är EBG och uppåt som har tillgång till loungen i T4 på ARN, Fast Track kommer någon annan att svara på.

Idag tycker jag SAS sänkte sitt lågvattenmärke i kundservice om jag inte är helt ute och cyklar. Då jag ansåg att allting gick snett gällande service på SAS plus inrikes från Arlanda till Sundsvall så ville jag att kundtjänst skulle förklara vad jag kan förvänta mig. Enligt de så ingår numera inte fast track eller lounge vid inrikesresor. Är det verkligen så? Om det är så, när ändrade de det? Enligt kundtjänst gäller det bara Europa/Asien/USA. Vem ska då använda den fast track och loungen som finns till terminal 4 om inte de som köper dyrare biljetter? Bara de som reser frekvent?

Sen så stör jag mig på att jag fick en prioriterad bagage-tagg men fick mitt bagage absolut sist. Vet att det inte är en officiell förmån men varför försöker ens SAS-personalen på Arland få mig att tro att mitt bagage ska komma bland de första på bandet vid ankomstorten genom denna tagg? Bort med den säger jag isf!!
Ja ibland på sas funderar man på om det inte hade känts bättre om man fått åka INSTÄNGD i en sån där bagagelåda som Airbus-planen lastas med i bagageutrymmet, helt utan kontakt med nån på SAS :) Typ så är känslan på kundservicenivån... Förstår dig.

I Sundsvall så är det inte SAS som lossar bagaget, vet inte om det är Swedavias personal som sköter detta, tror att det bara är EBG och uppåt som har tillgång till loungen i T4 på ARN, Fast Track kommer någon annan att svara på.
Står tydligt på SAS hemsida.

Nu finns även SAS Fast Track även på Arlanda inrikes, terminal 4. Reser du i SAS Plus eller är EuroBonus Guld- eller Diamantmedlem tar du den snabbaste vägen till gaten.

Fast Track - SAS

I Sundsvall så är det inte SAS som lossar bagaget, vet inte om det är Swedavias personal.
Mm skulle kunna vara orsaken. Sundsvall är en kommunalägd flygplats. Oavsett så har SAS flugit där under väldigt många år och SAS har egen personal vid check in och gate. Så de bör kunna ha god kontakt. Blev iaf arg på att jag köpt en dyrare resa utan att få något, bara nobben åt allt utom lite kaffe och bröd under flygningen.

Mm skulle kunna vara orsaken. Sundsvall är en kommunalägd flygplats. Oavsett så har SAS flugit där under väldigt många år och SAS har egen personal vid check in och gate. Så de bör kunna ha god kontakt. Blev iaf arg på att jag köpt en dyrare resa utan att få något, bara nobben åt allt utom lite kaffe och bröd under flygningen.

Nej, det är inte SAS egen personal där längre. De har överförts till flygplatsbolaget. Upplever att det har gått nedför i många år nu. Totalt ointresserade av att hjälpa till och kan ingenting/vill ingenting nu när de hanterar mer eller mindre samtliga bolag på flygplatsen, med undantag för möjligtvis Malmö Aviation. Vändkorset orkar de exempelvis aldrig slå igång, vilket resulterar i köer då alla ska gå genom samma person. Jag misstänker att det saknas intresse och tydliga riktlinjer för det mesta. Finns många anledningar, men sedan fungerar ju det där med priobagage lika dåligt överallt i Sverige....konceptet är säkert svårt att få att fungera med någon som inte vill förstå hur det fungerar/accepterar att människor är villiga att betala mer för vissa tjänster. Sommarjobbare och skolelever (Midlanda är skolflygplats där man utbildar flygplatstekniker etc.) har säkert inte heller samma förståelse och får säkert inte träning i hur priobagage ska hanteras - men det är väl inte deras fel i sig, utan ansvaret ligger väl på cheferna och SAS som inte ställer några som helst krav på underleverantörer - allt ska vara billigt. Men det fungerar inte bättre i Göteborg eller någon annanstans heller - fungerar det så är det mer än tillfällighet. Det är sällan konsekvent.

Nej, det är inte SAS egen personal där längre. De har överförts till flygplatsbolaget. Upplever att det har gått nedför i många år nu.
Okej misstog mig då jag bara noterade att de hade sas-kläder. Blir en SAS plus resa till Sundsvall nästa vecka med. Har inga krav mer än att jag går till premium check in och att jag ska kunna få lite att äta på flygen.

Toppen