Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Absolut - och jag skulle troligen ALDRIG köpa biljetter till det priset (ens med riktig C).

Poängen var inte att det inte fanns andra priser. Utan den var att SAS säljer biljetter prisade som de värsta business class-biljetterna med ett servcieutbud i premium economy.

Det är som om SAS skulle erbjuda biljetter prissatta som riktig första klass över Atlanten men enbart erbjuda business class.

Du ger ju förklaring själv... Enda alternativet för att åka fram och tillbaka över dagen i jobbet... Behov av full flex då kostar det och det gör det även med andra bolag... Jag har åkt GOT-CDG med AF över dagen i deras premium economy för cirka 10000 SEK.
I sådan situation kan man köpa två retur eller open jaw biljetter.

Innan Lufthansa började att sälja enkelbiljett till ett vettigt pris (utvalda rutter dock), kostade Stockholm-Frankfurt tur&retur över dagen någonstans 12.000 - 13.000 SEK.

Genom att köpa 1) Stockholm-Frankfurt-Rom tur&retur + 2) Frankfurt-Stockholm // open jaw // Prag-München-Frankfurt, fick jag ner totala bijettpriset till ca 6.000 SEK för samma flighter på Stockholm-Frankfurt-Stockholm.

Absolut - och jag skulle troligen ALDRIG köpa biljetter till det priset (ens med riktig C).

Poängen var inte att det inte fanns andra priser. Utan den var att SAS säljer biljetter prisade som de värsta business class-biljetterna med ett servcieutbud i premium economy.

Det är som om SAS skulle erbjuda biljetter prissatta som riktig första klass över Atlanten men enbart erbjuda business class.

Här är det flexibiliteten du betalar för, likaså möjligheten att boka om till Swiss Business om du skulle vilja det.... På biljetten för 2500 har du ju dels bokningsklasshindret om du skulle vilja boka om (fast du kan ju alltid betala mellanskillnaden upp till högre klass...) Sedan kan du faktiskt boka om till Swiss C, vilket vissa medlemmar här på forumet har fått medfara att man inte blir med en billig Plus...

Hade en bokad S-klass (Plus kabin) på SK943 härom veckan och fick LAN-kärran utan Plus säterna... Då C-kabinen var full fick jag helt enkelt sitta i monkey vilket jag inte var nöjd med. Efter ett par mail fram och tillbaka med diamatsupporten och kundtjänst har jag nu blivit erbjuden 20.000p som plaster på såren men vill ha pengarna tillbaka för den extra kostnaden som jag betalt för biljetten. Nån som har fått pengarna tillbaka (eller en del av de i alla fall) i liknanden fall?

Hade en bokad S-klass (Plus kabin) på SK943 härom veckan och fick LAN-kärran utan Plus säterna... Då C-kabinen var full fick jag helt enkelt sitta i monkey vilket jag inte var nöjd med. Efter ett par mail fram och tillbaka med diamatsupporten och kundtjänst har jag nu blivit erbjuden 20.000p som plaster på såren men vill ha pengarna tillbaka för den extra kostnaden som jag betalt för biljetten. Nån som har fått pengarna tillbaka (eller en del av de i alla fall) i liknanden fall?
20k??! Sjukt bra deal, ta dem innan SAS ångrat sig.

Du ska ha igen 75% av biljettkostnaden, hur du värderar 20K poäng vet inte jag men cash is king för mig.

EU-förordning 261/2004

4. Compensation for downgrading If you are involuntarily placed in a lower class than that for which your ticket was purchased, you can receive a certain percentage of the fare paid as reimbursement. You are offered a fixed amount as compensation or are able to receive compensation within seven days as follows: a) 30% of the price of the ticket for flights of 1,500 kilometres or less. b) 50% of the price of the ticket for intra-EU flights of more than 1,500 kilometres. c) 50% for all other flights between 1,500 and 3,500 kilometres. d) 75% of the ticket price for all flights not falling under a), b) and c).

Toppen