Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Fast det där ser ju ut som den B&J-glass jag var lovad i menyn! (B&J Fudge Brownie) Till saken hör att jag inte var det minsta sugen på att äta mat - jag höll mig vaken enbart för glassens skull och då var det ju en rejäl besvikelse när man 1) får fel sorts glass och 2) inte kan äta den för att det är en stor isklump. Jag försökte hinta om att jag skulle få efterrätten direkt eftersom jag inte ville ha riktig mat, men det var tydligen inte ett alternativ.
... "Om du låter den stå en stund till så tinar den".
Om glassen är för kall, beställ in en kopp te och ställ glassen i tekoppen.
Om champagnen är för varm, beställ in is+kallt vatten+salt i proportionen 2:2:1 och kyl i saltvattenis-blandningen (med 25% salt kommer du ned till vattentemp på ungefär -15 grader Celsius, som bäst till -18 gr C = 0 gr Fahrenheit per definition).

@agehall - varfor aker du SAS om du vill ha service? Nu har jag iof inte akt i SAS business da jag endast reser inom europa, men jag flog just ihop mitt EBG med 3 manaders flygande med SAS i Plus och service ar inte nagot man far. Prioboardingen ar ett skamt, speciellt pa arlanda - hur svart kan det vara att anvanda ena sidan for prio och andra for resten? Gar man fran loungen nagra minuter innan de borjar boarding sa ar man sist i kon. Ofta far man oinspirerade cabin crew som helst inte vill arbeta, maten ar under all kritik i Plus pa europaflighterna. Man far aldrig seatblock, och om man mot formadan far det sa tillater cabin crew folk att flytta runt hur som helst. Jag har en t/r kvar bokad i SAS Go i April med familjen, jag bavar infor denna resan.

Ibland finns det anledningar att flyga SAS. De brukar inte vara dåliga på longhaul tycker jag. Utresan var servicen riktigt bra på tex. Men hemresan var en katastrof imho.

Och ja, jag vet att de inte ens kan stava till prio-boarding. Det är inte ens ett dåligt skämt.

Fast det där ser ju ut som den B&J-glass jag var lovad i menyn! (B&J Fudge Brownie) Till saken hör att jag inte var det minsta sugen på att äta mat - jag höll mig vaken enbart för glassens skull och då var det ju en rejäl besvikelse när man 1) får fel sorts glass och 2) inte kan äta den för att det är en stor isklump. Jag försökte hinta om att jag skulle få efterrätten direkt eftersom jag inte ville ha riktig mat, men det var tydligen inte ett alternativ.

Det var Häägen-Daaz chokladglass (och det stod B&J på min meny också). Efter ungefär en kvart hade den tinat såpass att den gick att äta. Smaken var dock något som gav flashbacks till konsums blåvitt-chokladglass...

Det var Häägen-Daaz chokladglass (och det stod B&J på min meny också). Efter ungefär en kvart hade den tinat såpass att den gick att äta. Smaken var dock något som gav flashbacks till konsums blåvitt-chokladglass...

Jag fattar inte hur de inte kan lyckas synca meny och catering. Om man specificerar ett visst märke och smak, så borde man ju leverera detta.

Jag fattar inte hur de inte kan lyckas synca meny och catering. Om man specificerar ett visst märke och smak, så borde man ju leverera detta.

De hade väl lite H-D kvar i frysen att bli av med? Till/från IAD förra veckan var beläggningen usel. Färre passagerare än på anslutningsflygen ARN-CPH.

SAS fortsatte genom att inte ha någon som helst åtanke på prio-boarding i CPH. Plötsligt öppnades bara dörrarna till gate D4 och därefter var det gatlopp. Hur svårt ska det egentligen vara att ställa ut personal i gaterna och se till att boarding funkar?
Jag flög BA från London igår. Otroligt hur annorlunda de sköter sin boarding. Tydlig information i förväg, och sen följer de det konceptet också. Inga som helst kravaller bland passagerarna heller då det känns som att alla känner till (och därmed respekterar) reglerna.

När det gäller SAS så bryr de sig oftast inte, vilket gör att vid det fåtal tillfällen de faktiskt försöker så är det ändå ingen som lyssnar.

Om glassen är för kall, beställ in en kopp te och ställ glassen i tekoppen.
Om champagnen är för varm, beställ in is+kallt vatten+salt i proportionen 2:2:1 och kyl i saltvattenis-blandningen (med 25% salt kommer du ned till vattentemp på ungefär -15 grader Celsius, som bäst till -18 gr C = 0 gr Fahrenheit per definition).

Är det därför man åker business? För att kyla och värma sakerna själva? På nästa flyg vill jag ha ett gasolkök så jag kan tillaga lite också! ;)

Toppen