Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Vaknade och såg ett SMS från Tripit om att mitt flyg kl 07:45 är inställt. Ingen info från SAS hittills. Ser online att SAS har bokat om mig till flighten kl 10:55 vilket ger mig en layover på 9h i Oslo eftersom jag missar min anslutning nu på morgonen.
Ska be dem boka om mig till ett senare flyg till Oslo så att jag slippper 9h i Oslo i alla fall. Solklart fall av EU261/2004 i mitt tycke.

Ringde precis till SAS, flighten är officiellt inställd pga crew (=personalbrist). Eller så var det väl inte så många som var bokade på den så att man ställde in den...

[Edit]: Svar från SAS efter 8 dagar (vilket var snabbare än jag förväntade mig), de ber om ursäkt och erbjuder kompensation, EUR 400 i cash eller EUR 800 i resecheckar. [/Edit]
 
Last edited:
Check in DUS. Enligt skärm skulle det vara två diskar endast en öppen märkt SAS Plus, användes således av alla. I den andra satt någon bagagehanterare och pilla naveln. Borde finnas bättre möjligheter om man bara vill skriva ut boarding pass. Speciellt om man kommer innan diskarna öppnar då det nu inte finns någon möjlighet (vad jag vet).
 
SK406 igår blev ingen höjdare. En timme sena kom vi iväg mot ARN. Jag gladde mig åt att seatblock verkade fungera då 1B var tomt när alla kommit ombord. Tyvärr flyttades två personer från Go till Plus pga kort anslutning på ARN.

Vid serveringen saknades all form av mat ombord. Muffins, chips och godis fanns på menyn. Serveringen gick inte så bra den heller. Mannen på 1B beställde te, men fick bara en mugg. Han serverades dryck sist av alla i planet.

Annars ett trevligt plan, en A320 med nya kabinen, dock lite smutsig. Det låg en charterkatalog i stolsfickan, så jag gissar att den får slita.

Är det maskinerna som kommer från Indien?
 
Det, og så health bar samt Wasa, er hvad der skal være indenfor Skandinavien. Der er ikke sandwicher eller lignende længere.
Tyvärr sant :( Beklagade mig över det senast CPH-ARN på 22.45-flighten. Jag och min stolsgranne anslöt bägge från Europaflyg, och jag hade sovit 1.5 hr och käkat en låda innan det. Han hade inte ätit något (TXL-CPH). Vi ville bägge ha en macka eller något ätligt, vilket inte en muffins eller hård macka kan klassas som.

Inrikes vill jag ytterst sällan äta något, men en macka eller enklare måltid (wrap?) uppskattas då hungern sätter in. Att matarflighter som CPH-ARN eller v/v inte erbjuder mer är beklagligt.
 
Behöver boka Oslo-Stockholm den 16 Augusti, men SK496 OSL-ARN 15.10-16.05 är för tidigt. Hittar SK1477 OSL-CPH 18.50-20.00 + SK1410 CPH-ARN 20.35-21.45, men den går inte att boka på sas.se. Ringer in till telefonbokningen och då får de inte sälja biljetetr OSL-ARN som går via CPH. Hjälper inte att både jag och min medresenär är EBG. Biljetten går inte att boka.

Å nej, de tär inte MCT som spökar utan det är routingen som inte tillåter att man flyger via CPH.

Nån som har tips?
 
Behöver boka Oslo-Stockholm den 16 Augusti, men SK496 OSL-ARN 15.10-16.05 är för tidigt. Hittar SK1477 OSL-CPH 18.50-20.00 + SK1410 CPH-ARN 20.35-21.45, men den går inte att boka på sas.se. Ringer in till telefonbokningen och då får de inte sälja biljetetr OSL-ARN som går via CPH. Hjälper inte att både jag och min medresenär är EBG. Biljetten går inte att boka.

Å nej, de tär inte MCT som spökar utan det är routingen som inte tillåter att man flyger via CPH.

Nån som har tips?

Kommer ihåg detta, testa med Expedia eller annan OTA
http://www.businessclass.se/forum/s...-visar-alternativet-men-kundtjaenst-boka.html
Screen Shot 2014-07-17 at 16.49.10.png
 
Last edited:
Behöver boka Oslo-Stockholm den 16 Augusti, men SK496 OSL-ARN 15.10-16.05 är för tidigt. Hittar SK1477 OSL-CPH 18.50-20.00 + SK1410 CPH-ARN 20.35-21.45, men den går inte att boka på sas.se. Ringer in till telefonbokningen och då får de inte sälja biljetetr OSL-ARN som går via CPH. Hjälper inte att både jag och min medresenär är EBG. Biljetten går inte att boka.

Å nej, de tär inte MCT som spökar utan det är routingen som inte tillåter att man flyger via CPH.

Nån som har tips?

Går ju att boka som två enkelresor, men då blir det väl problem vid eventuell försening OSL-CPH. Expedia verkar kunna ge dig den rutten på en biljett dock.

(Tänkte först att det kanske skulle gå att boka detta på wideroe.no med deras multi city-sökning. De föreslog en minst sagt intressant routing där de tyckte att jag skulle flyga CPH-ARN via Moskva....)
 
Ja, det blev Expedia som fick stå för den biljetten. Kollade Wideroe.no oxå, men det funkade inte. Två enkla är inte ett alternativ, blir det försening så är man ju kokt.
 
Ja, det blev Expedia som fick stå för den biljetten. Kollade Wideroe.no oxå, men det funkade inte. Två enkla är inte ett alternativ, blir det försening så är man ju kokt.

Egentligen Expedia gör fel då MCT för Köpenhamn vid byte mellan utrikes - utrikes är 45 minuter.
Inom Schengen räknas fortfarande som byte mellan utrikes - utrikes. Därför 35 min är under MCT.

Minimum Connect Times (MCT) för Köpenhamn:
Minimum Connect Times

STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .30 .45 .45 .45
OFFLINE .30 .45 .45 .45

** OR * ARE ALL
SK-SK DI .45 ALL - FLT 8701 EQP N - N TRM 1 - 2
SK-SK DI .45 ALL - FLT 3500 - 3549 TRM 1 - 2
SK-SK DI .40 ALL - OTP EQP ALL - N TRM 1 - 2
SK-SK DI .40 ALL - BSL EQP ALL - N TRM 1 - 2
SK-SK DI .40 ALL - WRO EQP ALL - N TRM 1 - 2
SK-SK DI .40 EQP ALL - N TRM 1 - 3
SK-SK ID .45 FLT 8700 - ALL EQP N - N TRM 3 - 1
SK-SK ID .45 FLT 3500 - 3549 - ALL EQP ALL - N
TRM 2 - 1
SK-SK ID .45 FLT 3500 - 3549 - ALL EQP ALL - N
TRM 3 - 1
SK-SK ID .40 OTP - ALL TRM 2 - 1
SK-SK ID .40 BSL - ALL TRM 2 - 1
SK-SK ID .40 WRO - ALL TRM 2 - 1
SK-SK ID .40 EQP N - ALL TRM 3 - 1
SK-SK II .40 FLT 568 - FLT 973 EQP N - W TRM 3 - 3
SK-SK II .40 FLT 910 - FLT 9614 EQP W - N TRM 3 - 2
SK-SK II .40 FLT 756 - FLT 909 TRM 3 - 3
SK-SK II .40 FLT 756 - FLT 925 TRM 3 - 3
SK-SK II .40 FLT 752 - FLT 925
SK-SK II .40 FLT 1630 - FLT 925
SK-SK II .40 FLT 2865 - FLT 909
SK-SK II .40 FLT 2875 - FLT 943
SK-SK II .40 FLT 2881 - FLT 925
SK-SK II .35 FLT 1782 - FLT 500 - 2536 EQP N - N
TRM 3 - 3 ALL - UNITED KINGDOM
SK-SK II .35 FLT 1782 - FLT 537 - 2538 EQP N - N
TRM 3 - 3 ALL - IRELAND
SK-SK II .35 FLT 500 - 2536 - FLT 1781 EQP N - N
TRM 3 - 3 UNITED KINGDOM - ALL
SK-SK II .35 FLT 1 - 2999 - FLT 1781 EQP N - N
TRM 3 - 3 GROUP2 - ALL
SK-SK II .35 FLT 1782 - FLT 1 - 2999 EQP N - N
TRM 3 - 3 ALL - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 1782 - FLT 4000 - 6099 EQP N - N
TRM 3 - 3 ALL - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 1782 - FLT 6200 - 6399 EQP N - N
TRM 3 - 3 ALL - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 1782 - FLT 6400 - 6699 EQP N - N
TRM 3 - 3 ALL - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 1782 - FLT 8350 - 8399 EQP N - N
TRM 3 - 3 ALL - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 4000 - 6099 - FLT 1781 EQP N - N
TRM 3 - 3 GROUP2 - ALL
SK-SK II .35 FLT 6200 - 6399 - FLT 1781 EQP N - N
TRM 3 - 3 GROUP2 - ALL
SK-SK II .35 FLT 6400 - 6699 - FLT 1781 EQP N - N
TRM 3 - 3 GROUP2 - ALL
SK-SK II .35 FLT 8350 - 8399 - FLT 1781 EQP N - N
TRM 3 - 3 GROUP2 - ALL
SK-SK II .30 FLT 8407 - FLT 1 - 2999 EQP N - N
TRM 3 - 3
SK-SK II .30 FLT 8407 - FLT 3001 - 3199 EQP N - N
TRM 3 - 3
SK-SK II .30 FLT 8407 - FLT 4000 - 6099 EQP N - N
TRM 3 - 3
SK-SK II .30 FLT 8407 - FLT 6200 - 6399 EQP N - N
TRM 3 - 3
SK-SK II .30 FLT 8407 - FLT 6400 - 6699 EQP N - N
TRM 3 - 3
SK-SK II .45 ALL - FLT 8701 EQP N - N TRM 2 - 2
SK-SK II .45 ALL - FLT 8701 EQP N - N TRM 3 - 2
SK-SK II .45 FLT 8700 - ALL EQP N - N TRM 3 - 2
SK-SK II .45 FLT 8700 - ALL EQP N - N TRM 3 - 3
SK-SK II .35 FLT 1 - 2999 - FLT 500 - 2536
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - UNITED KINGDOM
SK-SK II .35 FLT 3001 - 3199 - FLT 500 - 2536
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - UNITED KINGDOM
SK-SK II .35 FLT 4000 - 6099 - FLT 500 - 2536
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - UNITED KINGDOM
SK-SK II .35 FLT 6200 - 6399 - FLT 500 - 2536
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - UNITED KINGDOM
SK-SK II .35 FLT 6400 - 6699 - FLT 500 - 2536
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - UNITED KINGDOM
SK-SK II .35 FLT 8350 - 8399 - FLT 500 - 2536
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - UNITED KINGDOM
SK-SK II .35 FLT 1 - 2999 - FLT 537 - 2538
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - IRELAND
SK-SK II .35 FLT 4000 - 6099 - FLT 537 - 2538
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - IRELAND
SK-SK II .35 FLT 6200 - 6399 - FLT 537 - 2538
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - IRELAND
SK-SK II .35 FLT 6400 - 6699 - FLT 537 - 2538
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - IRELAND
SK-SK II .35 FLT 8350 - 8399 - FLT 537 - 2538
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - IRELAND
SK-SK II .35 FLT 500 - 2536 - FLT 1 - 2999
EQP N - N TRM 3 - 3 UNITED KINGDOM - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 500 - 2536 - FLT 3001 - 3199
EQP N - N TRM 3 - 3 UNITED KINGDOM - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 500 - 2536 - FLT 4000 - 6099
EQP N - N TRM 3 - 3 UNITED KINGDOM - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 500 - 2536 - FLT 6200 - 6399
EQP N - N TRM 3 - 3 UNITED KINGDOM - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 500 - 2536 - FLT 6400 - 6699
EQP N - N TRM 3 - 3 UNITED KINGDOM - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 500 - 2536 - FLT 8350 - 8399
EQP N - N TRM 3 - 3 UNITED KINGDOM - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 537 - 2538 - FLT 1 - 2999
EQP N - N TRM 3 - 3 IRELAND - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 537 - 2538 - FLT 4000 - 6099
EQP N - N TRM 3 - 3 IRELAND - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 537 - 2538 - FLT 6200 - 6399
EQP N - N TRM 3 - 3 IRELAND - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 537 - 2538 - FLT 6400 - 6699
EQP N - N TRM 3 - 3 IRELAND - GROUP2
SK-SK II .35 FLT 537 - 2538 - FLT 8350 - 8399
EQP N - N TRM 3 - 3 IRELAND - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 1 - 2999 - FLT 1 - 2999
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 1 - 2999 - FLT 3001 - 3199
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 1 - 2999 - FLT 4000 - 6099
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 1 - 2999 - FLT 6200 - 6399
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 1 - 2999 - FLT 6400 - 6699
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 1 - 2999 - FLT 8350 - 8399
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 3001 - 3199 - FLT 1 - 2999
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 3001 - 3199 - FLT 4000 - 6099
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 3001 - 3199 - FLT 6200 - 6399
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 3001 - 3199 - FLT 6400 - 6699
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 3001 - 3199 - FLT 8350 - 8399
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 4000 - 6099 - FLT 1 - 2999
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 4000 - 6099 - FLT 3001 - 3199
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 4000 - 6099 - FLT 6200 - 6399
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 4000 - 6099 - FLT 6400 - 6699
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 4000 - 6099 - FLT 8350 - 8399
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 6200 - 6399 - FLT 1 - 2999
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 6200 - 6399 - FLT 3001 - 3199
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 6200 - 6399 - FLT 4000 - 6099
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 6200 - 6399 - FLT 6200 - 6399
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 6200 - 6399 - FLT 6400 - 6699
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 6200 - 6399 - FLT 8350 - 8399
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 6400 - 6699 - FLT 1 - 2999
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 6400 - 6699 - FLT 3001 - 3199
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 6400 - 6699 - FLT 4000 - 6099
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 6400 - 6699 - FLT 6200 - 6399
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 8350 - 8399 - FLT 1 - 2999
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 8350 - 8399 - FLT 4000 - 6099
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .30 FLT 8350 - 8399 - FLT 6200 - 6399
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II SUP FLT 4000 - 6099 - FLT 4000 - 6099
EQP N - N TRM 3 - 3 GROUP2 - GROUP2
SK-SK II .45 FLT 3500 - 3549 - ALL EQP ALL - N
TRM 2 - 2
SK-SK II .45 FLT 3500 - 3549 - ALL EQP ALL - N
TRM 3 - 2
SK-SK II .45 FLT 3500 - 3549 - ALL EQP ALL - N
TRM 2 - 3
SK-SK II .45 FLT 3500 - 3549 - ALL EQP ALL - N
TRM 3 - 3
SK-SK II .45 ALL - FLT 3500 - 3549 TRM 2 - 2
SK-SK II .45 ALL - FLT 3500 - 3549 TRM 3 - 2
SK-SK II .40 EQP N - N TRM 3 - 2
SK-SK II .40 EQP N - N TRM 2 - 3
SK-SK II .40 EQP N - N TRM 3 - 3
 
Toppen