D
Deleted member 4971
Guest
Inte jag som är drabbat men en jag känner. Prio bagage kom absolut sist, verkar vanligt när man läser här. Hur kommer det sig att SAS inte gör någonting åt detta?
Senaste gångerna jag checkat in bagage har det kommit först (senast idag) eller bland de första tillsammans med priotaggade. Tycker att det fungerar 9 gånger av 10 numera.Inte jag som är drabbat men en jag känner. Prio bagage kom absolut sist, verkar vanligt när man läser här. Hur kommer det sig att SAS inte gör någonting åt detta?
Visserligen är det det snabbaste enligt "sunda förnuftet" men då tänker man sig att det står ett par bagagelastare som packar in passagerarna. Men människan rör ju själv på sig, individuellt, samtidigt som andra passagerare. Så därför är det ett av de mest långsamma sätt att fylla ett plan.SAS testade ett nytt sätt att boarda idag på SK1408 CPH-ARN.
"Vi ber passagerare med platser på rad 20-28 att kliva på först. Passagerare i SAS Plus och Star Alliance Gold-passagerare ombeds att sitta kvar vid gaten och vänta."
Sedan fortsatte de med rad 15-19, 12-14 och Plus efter det. Hoppas att det inte är ett nytt koncept som SAS rullar ut...
Visserligen är det det snabbaste enligt "sunda förnuftet" men då tänker man sig att det står ett par bagagelastare som packar in passagerarna. Men människan rör ju själv på sig, individuellt, samtidigt som andra passagerare. Så därför är det ett av de mest långsamma sätt att fylla ett plan.
http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/1269-hur-snabbast-boardar-ett-flygplan-svd.html En bc.tråd i ämnet.
BBC News - Tests show fastest way to board passenger planes
SAS testade ett nytt sätt att boarda idag på SK1408 CPH-ARN.
"Vi ber passagerare med platser på rad 20-28 att kliva på först. Passagerare i SAS Plus och Star Alliance Gold-passagerare ombeds att sitta kvar vid gaten och vänta."
Sedan fortsatte de med rad 15-19, 12-14 och Plus efter det. Hoppas att det inte är ett nytt koncept som SAS rullar ut...
+1 på denJeg er ofte interessert i å boarde tidlig på grunn av plass i hattehyllen. SAS må ikke bare se på hva som er effektivt, men også huske at de tildeler "rettigheter" til hvem som får ha ting i hattehyllen over hvor de sitter. Mange er også "idioter" og legger kofferten i første ledige hattehylle, slik at når jeg da sitter på rad 1, må jeg ofte lengre bak med min koffert og dermed styre noe voldsomt på vei ut, hvis jeg ikke får boarde blandt de første.