Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Inte jag som är drabbat men en jag känner. Prio bagage kom absolut sist, verkar vanligt när man läser här. Hur kommer det sig att SAS inte gör någonting åt detta?
 
Inte jag som är drabbat men en jag känner. Prio bagage kom absolut sist, verkar vanligt när man läser här. Hur kommer det sig att SAS inte gör någonting åt detta?
Senaste gångerna jag checkat in bagage har det kommit först (senast idag) eller bland de första tillsammans med priotaggade. Tycker att det fungerar 9 gånger av 10 numera.
 
SAS testade ett nytt sätt att boarda idag på SK1408 CPH-ARN.
"Vi ber passagerare med platser på rad 20-28 att kliva på först. Passagerare i SAS Plus och Star Alliance Gold-passagerare ombeds att sitta kvar vid gaten och vänta."
Sedan fortsatte de med rad 15-19, 12-14 och Plus efter det. Hoppas att det inte är ett nytt koncept som SAS rullar ut...
 
SAS testade ett nytt sätt att boarda idag på SK1408 CPH-ARN.
"Vi ber passagerare med platser på rad 20-28 att kliva på först. Passagerare i SAS Plus och Star Alliance Gold-passagerare ombeds att sitta kvar vid gaten och vänta."
Sedan fortsatte de med rad 15-19, 12-14 och Plus efter det. Hoppas att det inte är ett nytt koncept som SAS rullar ut...
Visserligen är det det snabbaste enligt "sunda förnuftet" men då tänker man sig att det står ett par bagagelastare som packar in passagerarna. Men människan rör ju själv på sig, individuellt, samtidigt som andra passagerare. Så därför är det ett av de mest långsamma sätt att fylla ett plan.
http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/1269-hur-snabbast-boardar-ett-flygplan-svd.html En bc.tråd i ämnet.
BBC News - Tests show fastest way to board passenger planes
 
Visserligen är det det snabbaste enligt "sunda förnuftet" men då tänker man sig att det står ett par bagagelastare som packar in passagerarna. Men människan rör ju själv på sig, individuellt, samtidigt som andra passagerare. Så därför är det ett av de mest långsamma sätt att fylla ett plan.
http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/1269-hur-snabbast-boardar-ett-flygplan-svd.html En bc.tråd i ämnet.
BBC News - Tests show fastest way to board passenger planes

Finns ju även MythBusters (2012 season) - Wikipedia, the free encyclopedia som bekräftar detta...
 
SAS testade ett nytt sätt att boarda idag på SK1408 CPH-ARN.
"Vi ber passagerare med platser på rad 20-28 att kliva på först. Passagerare i SAS Plus och Star Alliance Gold-passagerare ombeds att sitta kvar vid gaten och vänta."
Sedan fortsatte de med rad 15-19, 12-14 och Plus efter det. Hoppas att det inte är ett nytt koncept som SAS rullar ut...

Man undrar ju hur de menar att en Gold-passagerare som sitter på rad 20-28 ska göra. Vänta extra länge?
 
Jeg er ofte interessert i å boarde tidlig på grunn av plass i hattehyllen. SAS må ikke bare se på hva som er effektivt, men også huske at de tildeler "rettigheter" til hvem som får ha ting i hattehyllen over hvor de sitter. Mange er også "idioter" og legger kofferten i første ledige hattehylle, slik at når jeg da sitter på rad 1, må jeg ofte lengre bak med min koffert og dermed styre noe voldsomt på vei ut, hvis jeg ikke får boarde blandt de første.
 
Jeg er ofte interessert i å boarde tidlig på grunn av plass i hattehyllen. SAS må ikke bare se på hva som er effektivt, men også huske at de tildeler "rettigheter" til hvem som får ha ting i hattehyllen over hvor de sitter. Mange er også "idioter" og legger kofferten i første ledige hattehylle, slik at når jeg da sitter på rad 1, må jeg ofte lengre bak med min koffert og dermed styre noe voldsomt på vei ut, hvis jeg ikke får boarde blandt de første.
+1 på den

Jeg plejer også at være blandt de første ombord, netop så jeg ikke skal rundt efter mine ting eller have dem under sædet foran.
 
Jeg er tydeligvis ensom om å elske å gå ombord sist. Hater å ha ting i baggasjehyllen, for jeg er så pinglete i armene at å legge ting opp er skikkelig slitsomt for meg *ler* :)
 
Att SAS Cutstomer Care tillåter sig själva att ta extremt lång tid på sig att svara på klagomål är ingen nyhet. Auto reply med dåliga ursäkter om "tillfälligt lång svarstid" har väl de flesta redan genomskådat. Det är ju sedan länge alltid minst 4-5 veckors svarstid.

Men när jag nu har väntat på svar i 10 veckor och fortfarande inte har sett röken av ett svar börjar det kännas direkt löjligt! Sämre Customer Care får man ju leta efter. Jag räknar nu med att mitt andra ärende rörande lekstugan SK903/SK6903 den 31/5 lär dröja tills långt efter sommaren i den här takten... Skärpning SAS!
 
Toppen