Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Du skrev ju tidigare att det var ca 100 som åkte till Europa i minst C tidigare.
Är den korrekta siffran snarare 33 stycken?
Jag vet inte var du jobbar, men tänk till, tror du jag vet som sitter i Europa vad mina 53.000 kollegor i Houston åker i veckorna. Jag har bara uppskattat utifrån mitt eget resemönster och mina Project hur många som kan tänkas åka från Houston i veckorna. Jag tror ju egentligen att det är fler än 100 med tanke på hur många stora Project vi har.

Jag vet inte var du jobbar, men tänk till, tror du jag vet som sitter i Europa vad mina 53.000 kollegor i Houston åker i veckorna. Jag har bara uppskattat utifrån mitt eget resemönster och mina Project hur många som kan tänkas åka från Houston i veckorna. Jag tror ju egentligen att det är fler än 100 med tanke på hur många stora Project vi har.
Jag känner ett kinesiskt företag med över 100.000 anställda men det är kanske bara 10-20 personer som reser ute och inte samtidigt. Så antal av anställda har inte någon direkt betydelse.

Jag känner ett kinesiskt företag med över 100.000 anställda men det är kanske bara 10-20 personer som reser ute och inte samtidigt. Så antal av anställda har inte någon direkt betydelse.
Dr. Miles vi är ett EPC företag, that´s means we are taking care of the large, very large O&G and mining company's design project , because the very large company´s do not have design office just maintenance office. Vi helt enkelt vidarfakturerar våra kostnader med påslag och alla är nöjda och glada utom jag som måste tjafsa med SAS

För mig är service och bemötande en färskvara. Ett område som företag måste underhålla hela tiden för att kvalitén ska vara hög. Jag förstår snabbt av ditt inlägg att du är väldigt missnöjd med din Mileage Run till Alicante. Men något jag inte förstår är var du vill komma egentligen? Du har slutat köpa biljetter för 200' i Norden av SAS nu och ska sluta flyga med SAS helt? Är inte alla problem lösta då?

Du nämner inget om tidigare erfarenheter av SAS och jag tycker det är orättvist att basera allt på en upplevelse. Självklart är det en skillnad på SAS Plus gentemot t.ex SWISS Business i Europa. Men som några nämnt har alla sin egen strategi. Jag tycker denna tråd verkar handla mer om att jämföra olika företag och hur många ditt företag har i luften per vecka. Något som jag tycker är helt ointressant iallafall :)

Thomas Björklund:
Jag är knappast SAS största fan då jag främst flyger med LH Group, men känner att om det nu verkligen är som du säger och du blivit behandlad på det sättet så behöver du på allvar ta kontakt med någon. Rickard Gustafsson, VD för SAS är onekligen mycket intresserad av att höra vad du har att säga, om ni nu köper såpass många resor med SAS. Oberoende vilket bolag och vilken servicenivå så lyssnar företag på kunder som spenderar så mycket pengar som ni säger att ni gör. Vårt företag har t.ex ett team som hanterar allt för oss på Lufthansa med folk som går att nå 24/7.

Även om det säkert finns saker som SAS kunde gjort bättre så får jag ärligt talat intrycket av en väldigt bortskämd kund när jag läser inlägget. Jag förstår att det var hemskt att få sitta på rad 8 som var längre bak än man någonsin fått sitta och inte få sin GT när man vill, men just de punkterna hade nog inte fått mig att skriva och klaga på SAS. Att seatblock inte är på något sätt garanterad på SAS trodde jag alla visste.

@Thomas Björklund:
Jag är knappast SAS största fan då jag främst flyger med LH Group, men känner att om det nu verkligen är som du säger och du blivit behandlad på det sättet så behöver du på allvar ta kontakt med någon. Rickard Gustafsson, VD för SAS är onekligen mycket intresserad av att höra vad du har att säga, om ni nu köper såpass många resor med SAS. Oberoende vilket bolag och vilken servicenivå så lyssnar företag på kunder som spenderar så mycket pengar som ni säger att ni gör. Vårt företag har t.ex ett team som hanterar allt för oss på Lufthansa med folk som går att nå 24/7.

Hvis du mener det er så enkelt å komme i kontakt med Gustafsson håper jeg du deler med Gustafsson at han gjerne skulle besøkt sine ansatte og gjerne vært mulig å kontakte fra sine ansatte også. At kunder skal ha enklere for å kontakte en CEO enn hans ansatte synes jeg er jævlig tråkigt, og passer således innmari fint inn i denne tråden (dette är inte bra).

Toppen