Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag vet att tidigare (ca 2010) var online-incheckningen väldigt lättlurad när det gällde status. Såg den ett EBG-prefix så verkade som att man blev incheckad som sådan utan att någon faktisk koll mot databasen gjordes. Sist jag var EBS (2009-2010) brukade jag alltid byta ut 'EBS' mot 'EBG' i online checkin och efter att man gjort det stod det EBG på boardingkortet vilket gav Fasttrack, lounge m.m. Det funkade varje gång under 1 års tid. Nu verkar de dock ha täppt igen den luckan.

Ska tydligen fortfarande fungera om man checkar in från en outstation där incheckningen sköts av annat bolag, t.ex FRA.

Är det därför det är vanligt att man måste visa kortet i Senator-loungerna alltså, trots att det står *G på boarding pass? :)

Är det därför det är vanligt att man måste visa kortet i Senator-loungerna alltså, trots att det står *G på boarding pass? :)

I Lufthansas Senator Lounger som jag har besökt ( FRA, MUC, DUS, HAM, DXB, EWR) frågar de inte efter kort. Hos SWISS och Austrian måste man alltid visa upp kortet då det förekommer att folk kommer in med utgången status. Veckorna efter sista Februari brukar de vara stenhårda med kortkontroller.

I Lufthansas Senator Lounger som jag har besökt ( FRA, MUC, DUS, HAM, DXB, EWR) frågar de inte efter kort. Hos SWISS och Austrian måste man alltid visa upp kortet då det förekommer att folk kommer in med utgången status. Veckorna efter sista Februari brukar de vara stenhårda med kortkontroller.

Märkligt, alla gånger jag besökt Senator Lounger, (Fra mfl.), har jag varit tvungen att visa mitt EBG kort. (Är inte medlem Miles@More om det kan ha någon betydelse).

Tog nastan en timme att fa priobagage fran en LH flight pa Kastrup igar... Hur ar det ens mojligt?

danskarna kanske var missnöjda med kaffet dom fick och således fick dom dra igång en strejk...

Som mest har jag fått vänta ca 1 timme på bagage i CPH och det var inte så kul...man undrar ju vad som försigår där under

Man prioriterar väl alltid anslutningsbaggage före sådant som skall levereras till passagerare. Är det mycket anslutningar, ej helt ovanligt på CPH, och något strular i det flödet kan nog leveransen bli lidande. Räcker nog med att någon eller några är sjuka eller att folk jobbar lite långsammare. Hursomhaver är det inte bra och ytterligare ett led i problematiken att folk tar med sig bohaget in i planet.

Tog nastan en timme att fa priobagage fran en LH flight pa Kastrup igar... Hur ar det ens mojligt?
Jeg ventede også længere end sædvanligt (>1h) på priobagage fra TK dvs. Novia Handling. 1. Gang jeg ikke er ankommet med SK/LH... Hold kæft hvor de elendige, endnu værre end SGS!!
danskarna kanske var missnöjda med kaffet dom fick och således fick dom dra igång en strejk...

Som mest har jag fått vänta ca 1 timme på bagage i CPH och det var inte så kul...man undrar ju vad som försigår där under
Der var faktisk ikke strejke, men et tekniskt problem med noget sorteringsudstyr! Måske de valgte at ikke nedlægge arbejdet i anledning af påsken?

Är EBG och just hemkommen innanför dörren. Varit i Palma. Tog mig dit med familjen med 1 barn och 1 infant + frun. Åkte dit med enkelbiljetter av olika anledningar.

På hemvägen ställer jag mig i Plus/EBG-kön för checkin 2h före avgång. Upptäcker att fan! I all hast har jag glömt köpa biljett till den nyfödda. Tänker att det är inga problem, en sån biljett är ju ändå i princip gratis, hon ska ju ändå bara sitta i famnen så det är lugnt. Check-in-disken (Iberia) säger att dom inte kan göra något, de kan inte ställa ut biljetter. Jag ringer SAS i Sthlm och knappar in EBG-numret och kommer direkt fram. Hon som svarar säger till min förvåning "Nej, inom 24h kan vi inte lägga till en infant i bokningen. Du får lösa det på plats." Jaha... men det finns ingen biljettdisk på plats. Iberia-kvinnorna som är för övrigt väldigt trevliga försöker få tag på SAS i Madrid och det knappas fram och tillbaka. Tiden börjar gå. Funderar om jag kan köpa en vanlig vuxenbiljett, men det börjar bli för knapp tid (borde hon i SAS för övrigt informerat om) och Internet-roamingen går skitsegt.

Det slutar - trots 2h framförhållning - med att min fru får stanna kvar på Palma med spädbarnet och jag får gå ombord. Hon får sedan lösa en Ryan Air-biljett och sedan ta sig därifrån till Arlanda osv.. 5000kr fattigare.

1. Ja, jag vet att jag gjorde fel.
2. Jag tycker verkligen att SAS borde kunna ha löst detta. De borde inse vilket helvete jag sitter i och ringa samtal, hitta lösningar - det handlar om en unge i famnen. Systemen borde fixa detta och gör dom inte det borde man hitta en manuell lösning.
3. Är det inte i sådana här lägen man borde ha nytta av att vara EBG?? Det är här killerinstinkten ska fram hos SAS servicepersonal? Riktigt besviken faktiskt.

Toppen