Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Seatat familjen tillsammans på 7d-7f. Vid olc idag upptäckte jag att min fru flyttats från 7d till 8e och inga lediga platser före rad 20.
Så nu blir det till att tränga sig bak i planet. Är det alla nya EBD som får SAS att splitta upp en familj med bara två EBG :confused:

Nya eurobonus?
Nya EuroBonus - SAS
Screen Shot 2014-04-14 at 10.05.27.png

En petitess, men ändå. Loggar in som EBD på SAS hemsida och köper en biljett Nice - CPH åt min dotter. När jag skall välla sittplats åt henne så kostar det 99 kronor - något som är gratis för EBG/EBD. Visst, jag inser hur reglerna är skrivna, men kan tycka att i detta fall så borde EBD status "spilla över" på den jag bokar åt.

En petitess, men ändå. Loggar in som EBD på SAS hemsida och köper en biljett Nice - CPH åt min dotter. När jag skall välla sittplats åt henne så kostar det 99 kronor - något som är gratis för EBG/EBD. Visst, jag inser hur reglerna är skrivna, men kan tycka att i detta fall så borde EBD status "spilla över" på den jag bokar åt.

Öh? Om du inte flyger själv så är det väl ändå rätt självklart att det inte funkar så!? Ska hon få din loungeaccess och fast track också? Och seat block..?

Låt flickstackarn flyga i Plus - Problemet löst... :)

Ge henne ett EBG; Problem solved! ;)

Öh? Om du inte flyger själv så är det väl ändå rätt självklart att det inte funkar så!? Ska hon få din loungeaccess och fast track också? Och seat block..?

Har man tur så funkar det. Fick t.ex fasttrack trots att jag inte är EBG då personen som bokade resan hade sitt EB nummer inlagt i bokningen.

Min erfarenhet är att om jag bokar via min profil åt en som reser utan mitt sällskap, så gäller inga statusförmåner för den resande.
Har en sådan bokning just nu inför en kommande konferens. Jag + en statuslös kollega reser samtidigt och vi kan därför välja stol båda två, medans min andra kollega reser i en separat bokning och han får nöja sig med vanlig online check-in...

Däremot om jag bokar en award åt en annan person, så blir det "under mitt EBG", så att säga. Då kan jag välja stol mm.

Toppen