Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Tycker inte det känns så trevligt att hänga ut SAS-anställda på dethär viset...
Jag tycker inte det känns trevligt att bli behandlad så som jag blev behandlad av Elisabeth i loungen på Cph. Att som yrkesverksam i ett serviceyrke tappa fattningen och ljuga för sina kunder är ett big nono för mig. Så behandlar hon folk på det sättet så får hon räkna med att folk blir upprörda. Rent generellt säger man till sina vänner när man blir dåligt behandlat. I IT-eran är hela världen ens vänner.
behandla

Nej, men jag är realist. Ingen rök utan eld. Att jag har personlig erfarenhet av Prebens bemötande bidrar starkt till att jag tror mer på professorns ord än Prebens.

Vill inte dra på mig för mycket hetta i detta ämnet men jag tror att detta är ett exempel där perspektivet spelar roll. Rätta mig om jag har fel men jag tror inte att detta ens har publicerats som nyhet i Danmark?

Man ska nog bo eller åtminstone jobba i Danmark för att förstå sammanhanget. Finns säkert två versioner men det skulle förvåna mig om det inte finns ett uns av sanning i detta.

Min personliga uppfattning är att SAS är ett modernt företag och att de anställda har attityder som ligger i linje med detta. Detta är ett lokalt och individuellt problem.

Fyller på denna tråd:

Flög i förra veckan bologna - köpenhamn med kvällsflyg i SAS+. Vid gaten till planet blir jag meddelad att det inte kommer att serveras någon mat ombord på flighten men att jag kommer kompenseras för detta om jag och övriga i plus bara väntar kvar i gaten en stund.

Det kommer ned en ansvarig som ger oss alla varsin kupong som ger oss rätt till "lunch/dinner at airport". Först föreslår hon att vi kan äta något innan avgång men inser direkt att vi som alla andra direkt måste med bussen till gaten. När vi landar i köpenhamn strax efter 22 är inte helt oväntat alla serveringar stängda..
Det roliga och vattentäta tillägget som står på kupongen är också att den bara gäller i 24 timmar.. :) Hade ingen flygning inplanerad dagen efter och inte tanke på att åka ut till flygplatsen för att äta en lunch eller middag.
Det kallar jag service!

Fyller på denna tråd:

Flög i förra veckan bologna - köpenhamn med kvällsflyg i SAS+. Vid gaten till planet blir jag meddelad att det inte kommer att serveras någon mat ombord på flighten men att jag kommer kompenseras för detta om jag och övriga i plus bara väntar kvar i gaten en stund.

Det kommer ned en ansvarig som ger oss alla varsin kupong som ger oss rätt till "lunch/dinner at airport". Först föreslår hon att vi kan äta något innan avgång men inser direkt att vi som alla andra direkt måste med bussen till gaten. När vi landar i köpenhamn strax efter 22 är inte helt oväntat alla serveringar stängda..
Det roliga och vattentäta tillägget som står på kupongen är också att den bara gäller i 24 timmar.. :) Hade ingen flygning inplanerad dagen efter och inte tanke på att åka ut till flygplatsen för att äta en lunch eller middag.
Det kallar jag service!

Vad menar du de skulle gjort, stoppet opp og lagat dig mat? Det er inte SAS sin fel at CPH stenger så tidlig, det är CPH lufthavn sin fel...

Kan väl börja med det dåliga från helgens resa.
Att vi blev ca 2 timmar sena från CPH är väl smällar man får ta, fick sms om det tidigare under dagen så var ingen nyhet.

Det som däremot inte kändes helt ok var att Go ta gate stod relativt länge som status, när vi väl kom dit ca 5 minuter efter att boarding skulle börja kom vi precis dit innan crew anlände. Ytterligare väntan inne i den "lilla" gaten som absolut inte är byggd för att ta mer än 100-150 personer max. När det väl var dags för boarding så ropades det ut att business, plus och star gold skulle boarda först. Det var så fullt med folk att man inte kom fram samt att vilka som började gå ombord inte kontrollerades, dvs det blev alla på en gång istället för någon form av prioboarding. Inte den bästa starten direkt och det måste kunna skötas mycket bättre.

Är det alltid på detta sätt inför en boarding av en SAS A343 från CPH? (första gången jag reste SAS LongHaul från köpenhamn)

Vad menar du de skulle gjort, stoppet opp og lagat dig mat? Det er inte SAS sin fel at CPH stenger så tidlig, det är CPH lufthavn sin fel...

Det är väl SAS fel att de delar ut vouchers som inte går att nyttja som kompensation, om man inte ska förbi flygplatsen dagen efter?
Finns säkert andra sätt att kompensera dessa personer än med en voucher som troligtvis ingen ändå kan nyttja.

Jag bara måste dela med mig av hittills knäppaste pursern på söndagens flygning IAD-CPH.

Jag fick oturen att flyga i GO då varken OT eller poängen ville uppgradera mig. Efter måltiden, när jag lutar mig för att ta en tidning i stolsfickan framför dyker ovetandes nämnda purser upp bakom mig och räcker sig med en bricka över mig och klaffar igen fönster skyddet. Varpå jag förvånad sätter mig upp och han gör samma sak fast då igen framför mig på nästa fönster och trycker ned den med samma bricka. Båda gångerna sträckte han sig över mig och min sambo alltså med en bricka, utan ett ord och var nån cm från att träffa mig med den. Jag gav honom en arg blick och undrade vad *** han höll på med, varpå svaret blev "det är en nattflygning så vi släpper inte in ljus", sen försvann han fort som vinden.

Helt ok ståndpunkt, men då kanske man kan meddela detta till alla eller gå igenom gången och säga det. Hade ju knappt sett människan innan incidenten. Notera att detta var knappt 20-30 min efter maten och att klockan var ca 19.00, ingen sov knappast.

SAS är ganska medvetna om när en flygplats stänger och det är därför ett väldigt konstigt sätt att kompensera de som reser på deras dyraste biljetter. Största skillnaden idag under flygningen är ju just att mat ingår i plus.
Det går även att ge kuponger som gäller längre än 24 timmar vilket skulle vara en mycket trevliga gest från SAS sida.

SAS är ganska medvetna om när en flygplats stänger och det är därför ett väldigt konstigt sätt att kompensera de som reser på deras dyraste biljetter. Största skillnaden idag under flygningen är ju just att mat ingår i plus.
Det går även att ge kuponger som gäller längre än 24 timmar vilket skulle vara en mycket trevliga gest från SAS sida.

Selvsagt, en lösning kunne jo varit att vouchersene varte lengre.... Men jag vet inte om det er möjligt att gje ut vouchers gyldiga mer enn 24 timmar - det er en viss standard i det.

Fyller på denna tråd:

Det kallar jag service!
Dårlig håndtering fra SAS side... Skriv en mail til dem, så er jeg overbevist om at de er mere fornuftige.

Kan väl börja med det dåliga från helgens resa.
Att vi blev ca 2 timmar sena från CPH är väl smällar man får ta, fick sms om det tidigare under dagen så var ingen nyhet.

Det som däremot inte kändes helt ok var att Go ta gate stod relativt länge som status, när vi väl kom dit ca 5 minuter efter att boarding skulle börja kom vi precis dit innan crew anlände. Ytterligare väntan inne i den "lilla" gaten som absolut inte är byggd för att ta mer än 100-150 personer max. När det väl var dags för boarding så ropades det ut att business, plus och star gold skulle boarda först. Det var så fullt med folk att man inte kom fram samt att vilka som började gå ombord inte kontrollerades, dvs det blev alla på en gång istället för någon form av prioboarding. Inte den bästa starten direkt och det måste kunna skötas mycket bättre.

Är det alltid på detta sätt inför en boarding av en SAS A343 från CPH? (första gången jag reste SAS LongHaul från köpenhamn)

Prioboarding som det plejer at være på CPH. Det er altid det samme kaos, uanset om det A340, A320 eller CRJ. (EBP,) EBG & *G samt Business & Plus.. Man bliver altid overrasket over hvor mange EBG'er der sidder i midtersæder nede bagerst.. Der kan man bare se..

Gaterne er ofte også så små at de 10 mennesker der sidder på række 46 og ikke har prioboarding men alligevel skal stå helt forrest i gaten blokere det for alle andre.

Sidst jeg var i Stockholm undredes jeg over hvorfor h*lvede boarding gik så langsomt - der stod 15 mennesker og 'ventede' rundt om slusen så dem der skulle først ombord ikke kunne komme til...

Toppen