Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Använde i helgen 1000eur i vouchers, bokade med telefonförsäljning och fick besked att det skulle gå bra lösa in checkarna som delbetalning på service center landvetter (skönt slippa skicka rek). Döm om min förvåning då service centret säger "oj det här är komplicerat, sådant har vi inte alltid tid med, det kan ta en timma ställa ut dessa 4 biljetter"...wow ;). Hade varken tid eller lust vänta en timma på få detta löst. så de erbjöd sig iallafall lösa det under eftermiddagen så jag kan komma förbi imorgon då jag tydligen behöver signera en del. Bökigt och stökigt värre i min mening. Hur har ni använt/löst in era vouchers (gift voucher)?

Jag har sista 5 åren åkt 22 ggr i business och Ekonomi Extra till USA och Kina. I helgen vart det New York tor efter 12 månader med bara europaflygningar. Om jag skall vara ärlig så är SAS långdistansplan idag helt under isen. 11-12 år gamla kärror, helt utslitna kabiner, totalt urusel video med TV-skärmar som visar gråa och oskarpa bilder. Maten i Business (överresan) var 5 stjärnig, maten i SAS Plus (hem) var samma som i ekonomi = skräp. I ekonomi får man nu betala för det mesta bara filt, kaffe och te gratis. Jag åkte Plus hem som skall ha allt gratis, bad om en öl = OK, en drink = OK en påse chips = 50 kr sa flygvärdinnan...? Fick en påse russin o mandlar gratis. Blir nog Lufthansa för mig kommande resor till Kina...
Konstigt, resan hem från Beijing för några veckor sedan inkluderade fria chips i plus.

Kan det ha varit Prebens väninna och tillika kollega som igår med något för hög stämma benämnde samtliga eco pax som White Trash i samtal två kollegor emellan på CPH?!

Kollegan som såg att jag stod nära de var blixtsnabb med ett Shhhh... Men det var försent. Med tanke på SAS-damens egna slitna utseende kunde jag inte annat än att skratta åt eländet. Prebens "väninna" blev jättegenerad och knallröd när hon insåg att hon hade sagt det lite för högt till sin kollega.

Det är verkligen ingen trevlig inställning till de som betalar ens lön. Men ibland är det lättare att bara skratta åt korkade människor än att försöka ta diskussionen med de. Man måste också förstå att ett sådant beteende knappast är något SAS står för.

Kan det ha varit Prebens väninna och tillika kollega som igår med något för hög stämma benämnde samtliga eco pax som White Trash i samtal två kollegor emellan på CPH?!

Jag håller med positivt, på det här området känner jag ingen tvekan från SAS. Såklart finns det individer som felar och de kan vi gott skratta åt. Får mig att tänka på flygvärdinnan I första klass i "Come fly with me". :)

Använde i helgen 1000eur i vouchers, bokade med telefonförsäljning och fick besked att det skulle gå bra lösa in checkarna som delbetalning på service center landvetter (skönt slippa skicka rek). Döm om min förvåning då service centret säger "oj det här är komplicerat, sådant har vi inte alltid tid med, det kan ta en timma ställa ut dessa 4 biljetter"...wow ;). Hade varken tid eller lust vänta en timma på få detta löst. så de erbjöd sig iallafall lösa det under eftermiddagen så jag kan komma förbi imorgon då jag tydligen behöver signera en del. Bökigt och stökigt värre i min mening. Hur har ni använt/löst in era vouchers (gift voucher)?

Hahaha EXAKT samma sak hände mig på ARN biljettservice i T5 landside häromdagen. Tanten i luckan suckade ljudligt och sa att det här kommer att ta väääääldigt lång tid. Kunde du inte ha skickat in vouchers istället? Just en härlig inställning när man sitter i ett servicecenter! ;) Det slutade med att jag gick därifrån när hon började yra om extra avgifter och att priset inte heller längre skulle vara detsamma.

Man måste också förstå att ett sådant beteende knappast är något SAS står för.

Du menar vad deras HR-avdelning genom många och fantastiskt mångkulturella övningar kommit fram till vad SAS "står för" och sedan anlitat ett kommunikationsföretag för att meddela de anställda? Är det inte mer relevant vad deras genomsnittliga anställda egentligen tänker, som det du fick höra?

Kollegan som såg att jag stod nära de var blixtsnabb med ett Shhhh... Men det var försent. Med tanke på SAS-damens egna slitna utseende kunde jag inte annat än att skratta åt eländet. Prebens "väninna" blev jättegenerad och knallröd när hon insåg att hon hade sagt det lite för högt till sin kollega.

Det är verkligen ingen trevlig inställning till de som betalar ens lön. Men ibland är det lättare att bara skratta åt korkade människor än att försöka ta diskussionen med de. Man måste också förstå att ett sådant beteende knappast är något SAS står för.
Exakt hur gammal och sliten såg hon ut? Jag hade en väldigt otrevlig upplevelse för några veckor sedan, då var det Elisabeth i loungen som stod för den.

Du menar vad deras HR-avdelning genom många och fantastiskt mångkulturella övningar kommit fram till vad SAS "står för" och sedan anlitat ett kommunikationsföretag för att meddela de anställda? Är det inte mer relevant vad deras genomsnittliga anställda egentligen tänker, som det du fick höra?
Vad är det för generalisering? Eller vad för fakta har du för att en genomsnittlig anställd på SAS har de värderingarna?

Man kan ju då också fundera på om Preben verkligen är representativ för en SAS-anställd, vilket jag är övertygad om att så ICKE är fallet....

Självklart är det viktigt att HR-avdelningens budskap också genomsyrar organisationen. Men vad den enskilde anställde tänker och tycker är ju svårt att påverka. Däremot kan de se till att sådana personer får veta att det inte finns något som helst utrymme på SAS för de att förmedla deras åsikter och tankar.

Men hur hårt man än arbetar på rätt inställning m.m. så är det oundvikligt att några idioter ändå hamnar bland de tusentals anställda som SAS har.

Toppen